مشکل بیمه رانندگان تاکسی با تشکیل کارگروه تامین اجتماعی حل می شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۹۶ بیمه تاکسیرانان قطع و به صورت خویش فرما باید هزینه را پرداخت می‌کردند، گفت: با نامه نگاری شهردار تهران و پیگیری وزارت کشور بعد از چندین سال کارگروه مشترک بین شهرداری تهران، وزارت کشور و تأمین‌اجتماعی شکل گرفته است که مشکلات در این کارگروه حل می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از سازمان تاکسیرانی، شادی مالکی در نشست خبری عصر امروز خود با بیان اینکه تاکسی‌ها در شهر تهران جزو بخش پر طرفدار حمل و نقل است، گفت: سهم تاکسی در سفرهای شهری ۱۸ درصد است و ۳.۵ میلیون سفر سهم تاکسی‌هاست و معادل ناوگان انبوه بر مسافر جابه‌جا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تهران ۸۰ هزار تاکسی داریم و متاسفانه نیمی از آنها فرسوده هستند، تصریح کرد: نقش تاکسی ها به عنوان خودروی پرتردد و پر پیمایش ممکن است دچار آلایندگی باشد و همچنین ایمنی تاکسی‌ها، به علت جابه‌جایی مسافر بسیار مهم است و یک نقص می‌تواند حادثه ساز باشد؛ لذا شهرداری تهران نوسازی ناوگان را یکی از اولویت‌های جدی خود قرار داد. بر همین اساس خوشبختانه در حوزه نوسازی چندین اتفاق خوب رخ داد و با همت همکاران از مرز نوسازی ۱۰ هزار تاکسی در این دوره مدیریت شهری عبور کردیم.

وی افزود: پیش از این تنها یک مدل خودرو به عنوان تاکسی به راننده پیشنهاد می‌شد؛ اما حالا سه نوع خودروی غیر برقی معرفی شده و دقت داشته باشید که ۴ هزار پرونده نوسازی تشکیل دادیم و بیش از ۱۵۰۰ تاکسی نو تحویل رانندگان شده است و این میزان نوسازی به نسبت حجم فرسودگی نیاز به ظرفیت و پتانسیل ویژه دارد، لذا شهرداری تهران به سمت واردات خودروی برقی رفت که تاکنون قریب ۲۰۰۰ تاکسی در قرارداد چین اقدام کرد که در حال جمع بندی مساعدات دولتی هستیم تا به محض نهایی شدن توافق نامه تاکسی‌های برقی جدید طی فراخوان به رانندگان تاکسی فرسوده داده می‌شود.

مالکی با بیان اینکه در کشور ما با توجه به تفاوت قیمت خودروهای برقی و غیر برقی، مدل مالی خوبی تعریف شد تا تسهیلات قابل توجه با در صد پایین و حتی صفر برای خرید خودرو اقدام شود، گفت: در مورد شارژ این خودروها نیز باید بگویم ۶۰ استند فعال برق داریم و از پنل خورشیدی و.... نیز برای تأمین جایگاه شارژ استفاده می‌شود و تا پایان خرداد سال آینده تعداد استندها به ۳۰۰ دستگاه می‌رسد و۱۰ هزار تاکسی برقی بدون دغدغه می‌توانند نسبت به شارژ خودروی خود اقدام کنند و حتی در نظر داریم زیرساخت‌ها برای شارژ در منزل رانندگان تاکسی نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار وام برای بهسازی تاکسی ها اقدام کردیم، ادامه داد: بر این اساس برای تاکسی‌های ون تا ۱۰۰ میلیون و تا۸۰ میلیون تومان خودروهای سواری وام در نظر گرفته شده و تاکنون ۴۰۰ پرونده تشکیل شده است و همچنین تاکنون ۱۰۰۰ نفر از رانندگان از وام کمک بلاعوض استفاده کردند.

وی با بیان اینکه نوسازی زیرساخت ناوگان نیز بسیار با اهمیت است و بر همین اساس با همکاری پلیس راهور۱۰ هزار خودرویی که به صورت غیر مجاز در پایانه ها فعال بودند توسط پلیس شناسایی و پیگیری شدند، گفت: همچنین پایانه‌ها مجهز به دوربین مکانیزه شدند و تا پایان سال تمام پایانه‌ها مجهز به دوربین نظارتی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به هوشمندسازی، اظهار کرد: از مدتها قبل موضوع پایش و نظارت بر تاکسی ها به سازمان تکلیف شده بود و ما شاهد بودیم از ۸۰ هزار تاکسی حدود ۶۲ هزار تاکسی در سیما تاکسی اطلاعاتشان ثبت شده بود و حالا قریب به ۱۰ هزار تاکسی غیرفعال به ناوگان بازگشتند و تعداد تاکسی ها به ۷۲ هزار نفر رسید و همچنین برای نخستین بار پروانه فعالیت به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

وی در مورد فعالیت تاکسی برخط نیز گفت: بحث محاسبه برخط کرایه و نظارت هوشمند تاکسی و امروز ۱۰ هزار تاکسی ظرف سه هفته اخیر نسبت به نصب اپلیکیشن برخط اقدام‌ کردند و در گام بعدی تاکسی دربستی و گردشی نیز به این سامانه مجهز می‌شوند.

مالکی با بیان اینکه در تاکسی بر خط ما نرخ کرایه شناور را داریم که در حالت دیگر به صورت آنلاین و بر اساس سیستم هوشمند نرخ کرایه محاسبه می‌شود، افزود: البته سقف ۵۰ درصد برای این کرایه‌ها تعیین شده است و اجرای نرخ کرایه شناور برای فعالیت راننده در خط جذابیت دارد و پیام‌ها نشان از رضایت مردم دارد.

وی مجددا تأکید کرد که نرخ شناور کرایه برای رانندگانی خواهد بود که اپلیکیشن برخط را نصب کرده باشند و شهروندان نیز حتما اپلیکیشن شهرزاد را نصب کنند تا از طریق اسکن کیو آرکد نصب شده بر روی شیشه، نرخ شناور را محاسبه کنند و کرایه را نیز پرداخت می‌کنند و امید است در سال آینده امکان ثبت درخواست سفر از داخل منزل فراهم شود و همچنین درصدد هستیم که شهروندان از داخل منزل با وارد کردن کد خط نرخ شناور کرایه را محاسبه کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ بیمه تاکسیرانان قطع و به صورت خویش فرما باید هزینه را پرداخت می‌کردند، ادامه داد: با نامه نگاری شهردار تهران و پیگیری وزارت کشور بعد از چندین سال کارگروه مشترک بین شهرداری تهران، وزارت کشور و تأمین‌اجتماعی شکل گرفته است که مشکلات در این کارگروه حل می‌شود.

مالکی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری شرکت شهر سالم به ۶۰۰ نفر از عزیزان که مبتلا به بیماری خاص بودند کمک شد و اگر دارای فرزند کم توان نیز بودند، مشمول دریافت کمک بلاعوض شدند و در سال آتی این خدمات ادامه دار خواهد بود، گفت: در مورد تاکسی برخط باید بگویم که اجرای آن موجب نظم دهی و سامان دهی تاکسی ها خواهد بود و یک ماه است که اپلیکیشن تاکسی برخط را در ۶۰۰ خط سطح شهر اجرایی کردیم و بعد از اعلام‌، ۴۵ هزار راننده تاکسی در سامانه شهرزاد ثبت نام کردند و در دوهفته گذشته ۱۱ هزار تاکسی اپلیکیشن را نصب کردند و شهروندان نیز با استفاده از اکران عمومی و.... این موضوع را به اطلاع مردم می رسانند و همچنین گشت‌های تاکسیرانی در پایانه ها مستقر هستند و پاسخگوی سوال شهروندان خواهند بود.

وی در مورد تسهیلات واگذاری تاکسی برقی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۲ تعداد۱۷۲ دستگاه خودروی برقی با تسهیلات ۹۰۰ میلیون با کارمزد ۸ درصد دادیم، تصریح کرد: حالا می‌خواهیم ۱۷۵۲ دستگاه تاکسی برقی را با کارمزد بسیار پایین به رانندگان ارائه کنیم، اما نیازمند ابلاغ تسهیلات از سوی دولت هستیم و قرار است وام‌ها از محل ماده ۱۲ باشد و کارسازی صورت گرفته است تا تسهیلات قابل قبول با درصد کم و یا صفر درصد ابلاغ شود که امروز صبح برنامه در سازمان برنامه و بودجه داشتیم و امید است تا و پایان سال این بسته نهایی تسهیلات، ابلاغ شود.

مالکی درباره شاتل سرویس ها نیز گفت: در خصوص این طرح، این یک مدل اشتراکی بود که در برخی خطوط هم مورد استقبال قرار گرفت. باتوجه به اینکه سیستم برخط در حال حاضر در دست اقدام است در حوزه تاکسی های گردشی شاتل سرویس اشتراکی نیز به کار گرفته خواهد شد. سازمان تاکسیرانی وظیفه خدمات رسانی به عموم مردم را دارد. بنابراین شاتل سرویس با مدل جدیدی از خدمات رسانی یعنی سرویس های اشتراکی در تاکسی های برخط گنجانده خواهد شد.

وی در مورد فعالیت تاکسی ها در شرکت‌های مسافربر شخصی، اظهار کرد: تاکسی های خطی دارای پروانه فعالیت باید در محل‌هایی که فعالیت می‌کنند، مجوز دریافت کنند و اگر گزارش مردمی یا گشت‌های نظارتی داشته باشند، با آنها برخورد انضباطی می‌شود، چراکه بر اساس آمارها ۲۰ هزار تاکسی در این اپلیکیشن‌ها فعال هستند، اما حالا سازمان تاکسیرانی اپلیکیشن برخط دارد و دغدغه‌های رانندگان را لحاظ کردیم.

کد خبر: 78643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =