روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تراکنش نسخه‌ الکترونیک ثبت می‌شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: پروژه نسخه‌ الکترونیک به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی در مدت دو سال به‌ثمر رسید. اکنون روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تراکنش نسخه‌ الکترونیک ثبت می‌شود که ۱۴ هزار داروخانه و ۲۰۰ هزار پزشک از آن بهره‌مند هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دامون خدابنده در پنجمین اجلاس سراسری مدیران موفق ملی، به تجربه‌ موفق سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: با استفاده از شرکت‌های استارت‌آپی و با روش‌های ساده، می‌توان گام‌های بزرگی در سطح ملی برداشت و به موفقیت‌های چشمگیر دست یافت.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز با اتخاذ رویکردهای نوآورانه، موفق به کسب جوایز بین‌المللی شده است. این سازمان با ایجاد یک سکوی مشخص، از شرکت‌های استارت‌آپی دعوت کرد تا محصولات خود را معرفی کنند و در پایان نمایشگاه الکامپ، جوایزی به عنوان خلاقیت به این شرکت‌ها اهدا شد. این اقدام منجر به شناسایی ۱۰۷ شرکت استارت‌آپی شد و سازمان تأمین اجتماعی توانست از ۴۰ محصول آن‌ها استفاده کند. این همکاری باعث افزایش سرعت کار و جذب پنج میلیون کاربر برای اپلیکیشن موبایل سازمان شد که رضایت ۸۶ درصدی کاربران را به همراه داشت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی از پروژه‌ نسخه‌ی الکترونیک به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی نام برد و اضافه کرد: این پروژه در ایران در مدت دو سال به‌ثمر رسید، در حالی که در کشورهای پیشرفته، اجرای آن هفت سال طول کشیده است. این در حالی است که در کشور اندونزی، تنها ۱۲۰ نفر از یک نسخه‌ی آمریکایی پشتیبانی می‌کنند که هزینه‌ی لایسنس آن چهار میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به تجربیات مدیریتی خود در زمینه‌ جذب و نگهداشت نیروی انسانی و استفاده از شرکت‌های استارت‌آپی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد، در ارتباط با چالش‌های پیش‌روی سازمان‌ها در حوزه‌ زیرساخت‌ها، از جمله مهاجرت نیروهای خبره، تحریم‌ها، محدودیت بودجه و منابع سخن گفت.

خدابنده در ادامه تأکید کرد: در چنین شرایطی، عزم راسخ و پشتیبانی از راه‌حل‌های داخلی می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند. نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ارکان هر سازمان است و ایجاد فضایی برای مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها و فراهم‌کردن شرایطی برای نشاط سازمانی، مانند برگزاری مسابقات ورزشی، می‌تواند به افزایش حس تعلق خاطر و دستیابی به اهداف بزرگتر کمک کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی همچنین به اهمیت برداشتن گام‌های کوچک و ملموس برای رسیدن به اهداف بزرگ اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های کوچک می‌توانند زمینه‌ساز دستیابی به دستاوردهای بزرگتر باشند. یکی از عوامل موفقیت در سازمان‌ها توجه مدیریت ارشد به نظرات کارشناسی در همه‌ سطوح است و باید شرایطی فراهم شود تا هر فرد در هر سطحی بتواند نظرات کارشناسی خود را ارائه دهد. در مدیریت، ارتباط با ذینفعان از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب شرکای کوچک با اندیشه‌های بزرگ می‌تواند به موفقیت سازمان کمک کند.

کد خبر: 78693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =