بهره‌برداری از سه طرح توسعه‌ای در بیمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج فارس بندرعباس

همزمان با بهره‌برداری متمرکز از چندین طرح عمرانی و توسعه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور مدیرعامل این سازمان در استان اردبیل و در مراسمی در شهر بندرعباس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و نیز مدیرکل و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان، بهره‌برداری از طرح توسعه و ارتقای هتلینگ سه بخش بیمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس آغاز شد.

به‌گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان، طرح‌های بهره‌برداری شده در این استان در مراسم یادشده، شامل توسعه‌ و ارتقای هتلینگ بخش زنان یک، بخش زنان دو و بخش نوزادان بیمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

براساس این گزارش، در این مراسم احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی بار بزرگی از خدمات درمانی را در کشور برعهده دارد و در استان هرمزگان نیز اقدامات بسیار خوبی توسط مسئولان استانی این سازمان در زمینه درمان در حال انجام است، گفت: برای اینکه توسعه پایداری صورت پذیرد، یکی از ارکان اصلی آن بخش درمان و سلامت است و این بخش باید در اولویت ارائه خدمت قرار داشته‌باشد.

کامرانی بیان کرد: در استان هرمزگان از گذشته کمبودهایی در بخش بهداشت و درمان وجود داشته اما با تلاش‌های صورت گرفته این کمبودها کاهش یافته‌است و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با ساخت بیمارستان و درمانگاه‌های مختلف در استان، به توسعه این بخش کمک کرده ‌است.

وی افزود: هرمزگان یک استان بی‌نظیر در کشور است و در دولت سیزدهم هم اقدامات و کارهای بزرگی در سطح استان صورت گرفته‌است که در آینده نزدیک نتیجه این کارها را خواهیم دید.

در این مراسم همچنین عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند که این وظیفه ما را برای ارائه خدمات سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه‌داد: سازمان تأمین‌اجتماعی به قشر عظیمی از جامعه ارائه خدمت می‌کند و تلاش دارد هر سال سطح کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد تا خدماتی که مردم دریافت می‌کنند، مؤثرتر باشد.

اکبری پرداخت مستمری ماهانه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی توصیف کرد و افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی علاوه بر خدماتی که در بخش بیمه‌ای ارائه می‌کند، خدمات درمانی را نیز به همه مردم به ویژه افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

دکتر غلامعباس مؤمنی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی خود را در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم ارائه می‌کند که در درمان مستقیم، خدمات درمانی در مراکز درمانی ملکی این سازمان انجام می‌شود و خدمات این بخش برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی کاملا رایگان است.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی خدمات بخش درمان مستقیم در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن خاطرنشان کرد: مراجعه افراد غیربیمه‌ تأمین‌اجتماعی به بیمارستان تأمین‌اجتماعی خلیج‌فارس در سال گذشته ۱۴۲ درصد رشد داشته‌ است که به دلیل خدمات کیفی و ارزشمندی است که در این بیمارستان ارائه می‌شود.

وی ادامه‌ داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار مورد مراجعه به مراکز درمانی ملکی سازمان در استان هرمزگان صورت گرفت که یک میلیون و ۵۲۹ هزار مراجعه به صورت سرپایی و بیش از ۲۱ هزار مراجعه به صورت بستری بوده‌است.

مؤمنی درباره طرح‌های توسعه‌ای صورت‌گرفته در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس گفت: در راستای اهداف دولت و منویات مقام معظم رهبری درباره لزوم افزایش جمعیت و فرزندآوری، سه بخش شامل بخش زنان یک، بخش زنان دو و بخش نوزادان در جهت ارائه خدمات بهتر به این قشر از جامعه بهسازی شده ‌است.

وی ادامه‌داد: برای بهسازی و هتلینگ این بخش‌ها که در مجموع ۱۸۳۰ متر مربع است، بیش از بیست میلیارد تومان هزینه شده ‌است.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان افزود: بهسازی بخش زایشگاه بیمارستان خلیج‌فارس نیز با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در دست پیگیری است و همچنین اورژانس این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان سازمان تأمین‌اجتماعی در استان که خدمات زیادی ارائه می‌کند مورد بهسازی و بهینه‌سازی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به مراجعه‌کنندگان ارائه کنیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه با تمامی کمبودها و فشارهایی که وجود دارد مردم بیش از ۸۷ درصد از خدماتی که در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان دریافت می‌کنند، رضایت دارند.

کد خبر: 72451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =