به گزارش آتیهآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کیوان تاجبخش با اشاره به لزوم تسهیل شرایط همکاری بیمه با مراکز درمانی گفت: در راستای نیل به اهداف دولت الکترونیک، تکالیف قانونی این سازمان مبنی بر اجرای بند ل تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تسهیل شرایط همکاری با مراکز سلامت، حذف فرایندهای کاغذی و به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تردد فیزیکی پزشکان و موسسان مراکز سلامت جهت درخواست عقد و تمدید قرارداد، سامانه هوشمند انعقاد و تمدید قرارداد در سازمان بیمه سلامت ایران به صورت غیرحضوری در سراسر کشور راه اندازی شده است، لذا متقاضیان قرارداد میتوانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبتنام و دریافت نام کاربری و گذر واژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی به صورت برخط درخواست عقد و یا تمدید قرارداد کنند.
مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران افزود: پس از بارگذاری مدارک توسط مراکز سلامت، کارشناسان سازمان بیمه سلامت درخواست متقاضی را ظرف ۲۴ ساعت کاری بررسی کرده و در صورت تایید درخواست، از طریق پیامک به متقاضی، فعالسازی قرارداد مرکز اطلاعرسانی میشود و ظرف مدت یک ماه پس از فعالسازی قرارداد، بازدید از مرکز به منظور تکمیل فرایند انعقاد قرارداد انجام میشود. همچنین متقاضیان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ هرگونه سوال با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.
او گفت: در شرایطی که مرکز فاقد قرارداد باشد و تمایل به نسخهنویسی داشته باشد میتواند به محض ورود به سامانه و ثبتنام و دریافت نام کاربری و رمز عبور و بارگذاری مستندات لازم اجازه ورود به سامانههای نسخهنویسی الکترونیک را داشته باشد.
مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران گفت: در کل کشور ۱۳هزار و ۵۳۷ داروخانه طرف قرارداد فعال و در شهر تهران ۲ هزار و ۸۶۲ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد.
طبق تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ و در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم، همه مراکز سلامت اعم از مطب پزشکان ملزم به عقد قرارداد با بیمههای پایه شدهاند.
نظر شما