لیگ بزرگ ورزشی کودکان کار شهر تهران برگزار می‌شود

مدیر اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری لیگ بزرگ ورزشی کودکان کار در هفته مقابله با کار کودکان خبر داد.

مریم شیردل در گفت وگو با آتیه‌آنلاین با اعلام خبر برگزاری لیگ ورزشی کودکان کار گفت: این لیگ در رشته‌های ورزشی فوتبال، آمادگی جسمانی، دارت و ... است. در این راستا تمام مراکز پویاشهر تهران ضمن معرفی تیم‌های ورزشی خود در این لیگ شرکت خواهند کرد. مسابقات ورزشی با همکاری سازمان ورزش شهرداری منطقه ۱۲ از فردا -۲۰ خرداد ماه - در منطقه ۱۲ در ورزشگاه هرندی آغاز و اختتامیه مفصل آن با حضور تمام کودکان کار در همان ورزشگاه در تاریخ ۲۳ خرداد ماه برگزار می‌شود.

شیردل افزود: شهرداری تهران در حوزه کودکان کار و خیابان ۳۸ مرکز پویا شهر افتتاح کرده و ۲۷ هزار کودک تحت پوشش دارد و در طول سال نیز به صورت مستمر و در مناسبت های مختلف برای کودکان برنامه‌های ویژه برگزار می‌کند.

او در مرور برنامه‌های هفته مقابله با کار کودک سال جاری گفت: «روزهای بدون کار برای کودکان» یکی از ویژه برنامه‌های شهرداری است. در این روزها فرصتی فراهم می‌شود که کودکان به دور از کار کردن، به تفریح و سرگرمی روی می آورند.

مدیر اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بازدید از برج میلاد را یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در طرح روزهای بدون کار اعلام کرد و افزود: استفاده رایگان کودکان از ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری از جمله سینماها، استخر، باغ وحش و پرندگان در روزهای بدون کار در نظر گرفته شده است. این برنامه از هفتم خرداد شروع شده و تا پایان هفته مقابله با کار کودک نیز ادامه دارد.

شیردل تقدیر از فعالان حوزه کودک مرتبط با مراکز پویا را یکی دیگر از برنامه‌ ها خواند و در این خصوص توضیح داد: تمام مراکز پویا شهر ما به سمن‌های فعال در حوزه کودکان کار واگذار شده و راهبری این مراکز توسط این نهادهای مردمی انجام می شود به منظور سپاسگزاری از آنها، در تاریخ ۲۶ خرداد ماه در آیینی سمن های فعال در حوزه کودکان کار در محل مدرسه دارالفنون تقدیر خواهند شد.

او افزود: همچنین در نظر داریم که به همین مناسبت زمینه بازدید رایگان ۷۰۰ نفر از کودکان کار و خیابان از برج میلاد در تاریخ ۲۰ خرداد ماه فراهم شده است، همچنین در روزهای پایانی هفته مقابله با کار کودکان ۱۰۰ نفر به مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

کد خبر: 71298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =