شناسایی و ساماندهی ۵۰ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در پایانه‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران گفت: طی سال گذشته با همکاری نهادهای حمایتی بیش از ۵۰ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در سطح پایانه‌ها شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رحمانی با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پایانه‌های مسافری شهر تهران بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پایانه های مسافری شهر تهران در دست اقدام است.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات اجرای طرح‌های ساماندهی با همکاری نهادها و سازمان‌هایی چون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی، سازمان پسماند، بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و نیروی انتظامی است که به نتایج و دستاوردهای مناسبی نیز در این حوزه دست یافته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران افزود: طی سال گذشته با همکاری نهادهای حمایتی بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از آسیب‌دیدگان در سطح پایانه‌ها شناسایی و ساماندهی شده اند.

رحمانی با پرداختن به آمار آسیب‌ دیدگان اجتماعی ساماندهی شده در سال ۱۴۰۳ به تفکیک هر پایانه، گفت: بر اساس آمار در پایانه غرب ۲ هزار و ۴۱۷ مورد، در پایانه جنوب، یک هزار و ۵۲۷ مورد و در پردیس مسافری شرق، یک هزار و ۲۱۹ مورد ثبت شده است.

۱۱ میلیون سفر طی ۱۴۰۳ از پایانه‌های مسافری شهر تهران

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون مسافر از پایانه‌های پنج‌گانه شهر تهران جابه‌جا شده‌اند، افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر متعلق به پایانه‌های غرب و جنوب است که بر اساس آمار، پایانه مسافری غرب پنج میلیون و ۵۸‌ هزار و ۶۰۲ مسافر، پایانه جنوب ۴ میلیون، ۴۲۷ هزار و ۸۳۰ مسافر، پردیس مسافری شرق، یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۲۴ مسافر و پایانه بیهقی نیز یک میلیون و ۲۶ هزار و ۸۵۸ مسافر از تهران به شهرهای مقصد جابجا شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران به مجموع سرویس‌های خروجی ثبت شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار بالغ بر ۹۶۲ هزار سفر از پایانه های پنج‌گانه شهر تهران صورت گرفته که ۵۴ درصد از طریق اتوبوس و ۴۶ درصد از طریق سواری انجام‌ شده است؛ این در حالی است که ۸۸ درصد از مسافران با اتوبوس جابه‌جا شده‌اند.

رحمانی تعداد کل سرویس‌ها طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۳ را ۵۲۰ هزار سرویس اتوبوس و ۴۲ هزار سواری برآورد کرد.

اقدامات فنی و عمرانی در پایانه‌ها

رحمانی در بخش دیگری از گزارش خود به پروژه‌های در دست اجرا و اجرا شده در پایانه‌های پنج‌گانه پرداخت و تصریح کرد: تکمیل و نصب گیت‌های کنترل مکانیزه بلیط با QR code در پایانه غرب، بازسازی سرویس‌های بهداشتی در پایانه بیهقی، نصب و اصلاح تابلوهای هدایت مسیر در پایانه‌های مسافری غرب، جنوب و بیهقی، رنگ‌آمیزی ترافیکی به میزان ۹ هزار و ۲۰۰ متر در پایانه غرب، احداث و تجهیز پست برق در پایانه بیهقی و توسعه فضای سبز با کاشت بیش از ۲۰ هزار اصله درخت و درختچه در فضای پایانه‌ها و نصب و تکمیل دوربین‌های نظارتی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

کد خبر: 79636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =