پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان کشوری

اعطای تسهیلات ضروری، وام ازدواج فرزندان و تسهیلاتی ویژه دانشجویان در قالب طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی (حمپاد) از عمده‌ترین اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در سه سال گذشته بوده به گونه‌ای که در این مدت مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت انواع تسهیلات مالی افراد بازنشسته این صندوق بیمه‌ای تأمین شد.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش به عنوان یکی از بزرگترین صندوق‌های بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود که در راستای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و فرزندان آنان مسیر بهبود وضعیت معیشت زندگی این گروه از جامعه هدف را پیش گرفته است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه سال گذشته برای اعطای تسهیلات ضروری به بازنشستگان و حقوق‌بگیران برنامه‌های راهبردی از سوی این صندوق بازنشستگی اجرایی شد به طوری که در این مدت میزان تسهیلات بازنشستگان به میزان ۱۰۰ درصد با رشد مواجه شد و از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

آمارهای پرداخت تسهیلات بازنشستگان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۱ در مجموع این تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به حساب ۲۵۶ هزار و ۹۵۶ نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری واریز شد. در سال ۱۴۰۲ در قالب هفت مرحله تسهیلات ۲۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر از گروه‌های تحت پوشش از این وام بهره‌مند شدند.

وام قرض‌الحسنه ضروری صندوق بازنشستگی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و با اقساط ۶۰ ماهه برای بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق تدارک دیده شده است. براساس اطلاعات موجود صندوق بازنشستگی کشوری، در هر مرحله به بیش از ۳۱ هزار نفر از افراد متقاضی در میان بازنشستگان این صندوق این تسهیلات ضروری پرداخت شد.

برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۳ برای پرداخت تسهیلات بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری واریز چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان تحت پوشش را برنامه‌ریزی کرده تا از این طریق روند پرداخت این وام‌ها به افراد واجد شرایط از جامعه آماری بازنشستگان این صندوق را تداوم ببخشد.

براساس آمارهای موجود در این مدت ۱۲۸ هزار و ۲۳۸ نفر از ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری از وام ضروری و وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد (حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان کشوری) بهره‌مند شدند. البته مسیر پرداخت تسهیلات در این صندوق همچنان ادامه دارد.

مبلغ اقساط تسهیلات بازنشستگان کشوری چقدر است

برنامه راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری برای ارائه خدمات در حوزه رفاهی و معیشتی به ذینفعان به شیوه‌ای هدف‌گذاری شده تا این گروه‌ها بتوانند پس از دریافت تسهیلات موردنیاز توان بازپرداخت آن را نیز داشته باشند به همین منظور اقساط این گروه از جامعه هدف در قالب ۶۰ ماه برنامه‌ریزی شده است.

افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط ۳۰ میلیون تومانی از سوی بازنشستگان صند. ق بازنشستگی کشوری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با توجه به کارمزد پایین آن به میزان چهار درصد، در حال حاضر هر بازنشسته برای دریافت مبلغ این میزان وام ضروری ماهانه ۵۵۰ هزار تومان بازپرداخت وام را به عهده دارد.

صندوق بازنشستگی کشوری در همین زمینه در چهار ماهه نخست سال جاری چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان کشوری پرداخت کرده و برای سال ۱۴۰۳ نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام ضروری اختصاص داده است.

آمارهایی از جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش در حال حاضر برنامه‌هایی برای ارائه خدمات رفاهی و حمایتی در قالب تسهیلات بانکی به جامعه هدف را هدف‌گذاری کرده است تا از این طریق به بهبود وضعیت زندگی آنان کمک شود.

هدف‌گذاری صندوق بازنشستگی به این شیوه است که در بخش خدمات رفاهی و حمایتی پرداخت وام ضروری، ‌حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی «حمپاد»، ‌خرید اعتباری و تخفیفی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ‌تسهیلات اعتباری خرید کالای ایرانی، ‌طرح ضیافت برای اجرای طرح خرید اعتباری کالا با مشارکت بانک عامل و خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت برای انجام بیمه نامه‌های بدنه، آتش‌سوزی، شخص ثالث، حوادث و عمر انفرادی برای بازنشستگان به این گروه از افراد تحت پوشش خدمات گسترده‌ای ارائه کند.

صندوق بازنشستگی کشوری در ستاد و ۳۱ مدیریت در مراکز استان‌ها به چهار درصد کل افراد جامعه ایران خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی ارائه می‌دهد و اکنون خدمات‌گیرندگان از این صندوق شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، وراث وظیفه‌بگیر، شاغلان کسورپرداز به شمار می‌روند.

تازه‌ترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق‌بگیران تحت پوشش حاکی است تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مجموع افراد حقوق‌بگیر این صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند. مجموع افراد حقوق‌بگیر شامل یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ شاغل متوفی و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ بازنشسته متوفی می‌شوند. در حال حاضر بازنشستگان تحت پوشش صندوق ۸۱ درصد، متوفیان ۱۸ درصد و ازکارافتادگان یک درصد از افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته این صندوق به شمار می‌روند.

کد خبر: 73095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =