بهره‌برداری از تجهیزات جدید درمانی بیمارستان شهدای زاگرس

در پنجمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی و در ادامه توسعه ظرفیت‌های بخش درمان مستقیم، بهره‌برداری از ۲ دستگاه رادیوگرافی پرتابل (متحرک) و اکوکاردیوگرافی بیمارستان تأمین‌اجتماعی زاگرس ایلام آغاز شد.

به‌گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان ایلام، در مراسم آغاز بهره‌برداری از تجهیزات جدید بیمارستان شهدای زاگرس که با حضور علی‌اشرف تابانی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان برگزار شد، دکتر هادی صبور مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان ایلام، هزینه تأمین و نصب این دستگاه‌ها را بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: این دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه رادیوگرافی پرتابل برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران بستری در بخش‌های خدمات ویژه مانند سی. سی. یو و آی. سی. یو که امکان جابه‌جایی آنان برای اعزام به واحد تصویربرداری وجود ندارد، بسیار حائز اهمیت است.

صبور ادامه داد: این دستگاه که قابلیت جابه‌جایی دارد برای تصویربرداری پزشکی در مکان‌های مختلف مانند اتاق بیمار، اتاق ریکاوری و بخش مراقبت‌های ویژه نیز استفاده می‌شود.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان ایلام با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۵۹ نفر در سال گذشته به مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان، افزود: همچنین در این بازه زمانی تعداد ۲۷۱ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس، صورت گرفته است.

وی گفت: در این مدت، در بخش‌های بستری بیمارستان ۶۳۳ هزار و ۹۵ خدمات، دی‌کلینیک ۴۳۹ هزار و ۱۲۷ مورد، درمانگاه شماره ۲ تعداد ۲۷۰ هزار و ۷۸۷ مورد و درمانگاه دهلران نیز ۲۶۲ هزار و ۱۵۰ مورد خدمت درمانی به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

صبور یادآور شد: در بخش ویزیت سرپایی پزشکان نیز در سال گذشته ۷۷۲ هزار و ۳۴۹ مورد در چهار مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان خدمات ارائه شده است.

کد خبر: 72395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =