به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفهای، «غلامحسین محمدی» سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفهای با تأکید بر ایجاد زنجیره ارزش مهارتآموزی در کشور گفت: این نشست هماندیشی با محوریت آگاهی از نقش مهارتآموزی در زیست بوم اشتغال و مشاغل آینده و همچنین زیرساختهای دادهای این سازمان تشکیل شده است.
او با بیان اینکه آموزش به ویژه کسب آموزشهای مهارتی، اکسیری برای رهایی از فقر و وصل شدن به تار و پود اقتصادی کشور است، بیان کرد: این سازمان، متولی ارائه آموزشهای غیررسمی مهارتی با ۱۲ میلیون مترمربع فضا، ۶۵۷ مرکز آموزش فنی و حرفهای دولتی، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی، بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه فنی و حرفهای آزاد فعال و ۴۰ هزار مربی است.
معاون وزیر کار ادامه داد: وظایف سازمان آموزش فنی و حرفهای به عنوان متولی آموزشهای غیررسمی جهت پر کردن خلاءهای مهارتی زنجیره کسب و کار به شاغلین بنگاه های اقتصادی و افراد جویای کار و مهارت، تعریف شده است.
ضرورت به رسمیت شناختن نظام صلاحیت حرفه ای
محمدی اضافه کرد: نظام صلاحیت حرفه ای با هدف ایجاد بستری مناسب برای گسترش و ارتقاء شایستگیهای حرفهای و ارزیابی توانمندیهای سرمایهای انسانی جهت پیشرفت مستمر در سطوح مختلف آیین نامه نظام صلاحیت حرفهای تصویب و از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفهای با تأکید بر به رسمیت شناختن صلاحیت حرفهای، ادامه داد: استانداردها و معیارهای سطوح صلاحیت حرفهای بر اساس نظام طبقهبندی مشاغل کشور، متناسب با «دانش، مهارت و نگرش» مورد نیاز هر یک از حرفه های بخشهای صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ، حداکثر مشتمل بر ۶ سطح طبقهبندی میشود.
سرویسهای اولیه کارجویان، مهارتها، نیازمندیها، دورههای آموزشی، استانداردها، پروژههای کارفرمایی، کاریابیها، تأیید اصالت گواهینامههای مهارت، سطحبندی توانمندی کارجویان یا ارائه کنندگان خدمات از طریق رابط برنامهنویسی نرمافزار و سرویسهای واسط به سکوهای داخل کشور از پیشنهاداتی بود که جهت همکاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفهای با شرکتهای پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شد.
نظر شما