ثروتمندترین نسل تاریخ

بر اساس یک گزارش جدید، انتقال عظیم ثروت احتمالاً نسل «هزاره‌ها» را به «ثروتمندترین نسل تاریخ» تبدیل خواهد کرد. گزارش ثروت سالانه که هفته آینده در قالب دقیق و علمی منتشر خواهد شد، آخرین روندها در املاک و اقتصاد را در سراسر جهان بررسی می‌کند. این انتقال ثروت در میان «تغییرات شدید» در نحوه استفاده از دارایی‌ها و املاک انجام می‌شود که نسبت به تغییرات اقلیمی حساس است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ طبق گزارش موسسه «نایت فرانک» (Knight Frank)، انتقال عظیمی از ثروت احتمالا در دهه آینده رخ خواهد داد و نسل «هزاره‌ها» (millennials) را به «ثروتمندترین نسل تاریخ» تبدیل خواهد کرد.

«گزارش سالانه ثروت»، که هفته آینده به صورت عمومی در قالب تفصیلی آن منتشر خواهد شد، آخرین روند در املاک و اقتصاد را در سراسر جهان بررسی می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که طی ۲۰ سال آینده، نسل به اصطلاح ساکت (silent generation)، یعنی آنهایی که معمولاً بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۵ به دنیا آمده‌اند، و متولدین دوره «انفجار جمعیتی» (baby boomers) که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ متولد شده‌اند، «فرمان» را به کسانی که از ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ متولد شده‌اند و به آنها نسل «هزاره‌ها» می‌گویند، خواهند سپرد. به این معنا به دلایل مختلفی مثل مرگ یا سالخوردگی یا فروش نسل‌های پیشین دارایی‌ها و املاک خود را به نسل جدید منتقل می‌کنند.

گزارش موسسه «نایت فرانک» می‌گوید، با این تغییر تنها در ایالات متحده ۹۰ تریلیون دلار دارایی بین نسل‌ها جابه‌جا می‌شود و «هزاره‌های مرفه را به ثروتمندترین نسل تاریخ تبدیل می‌کند».

این جابجایی ثروت در زمانی اتفاق می‌افتد که تحقیقات نشان داده است بسیاری از نسل «هزاره» و بزرگسالان نسل Z (افرادی که بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ متولد شده‌اند) برای رسیدن به این موقعیت، مشابه با نسل‌های قبلی، دوران سختی را سپری می‌کنند و یافتن فضایی در بودجه جهت سرمایه‌گذاری برای این نسل‌ها کاری مشکل خواهد بود.

افزایش اجاره‌بها، افزایش تورم و بدهی‌های دانشجویی به تلاش «هزاره‌ها» برای خرید خانه‌های خود یا ایجاد پس‌انداز کمک کرده است. با این حال، چندین سال است که این شرایط به این روایت دامن می‌زند که نسل «هزاره‌ها» تنبل‌اند و مصرف‌کنندگان نان تست و آووکادویی هستند که پول خود را صرف قهوه‌گران قیمت می‌کنند.

«لیام بیلی»، رئیس تحقیقات جهانی «نایت فرانک»، در اینباره می‌گوید که این انتقال ثروت در میان «تغییرات شدید» در نحوه استفاده از دارایی‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال، تغییر اقلیم، حوزه‌ای است که در آن تفاوت‌های نسلی واضحی در اولویت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد. او ادامه داد: «به نظر می‌رسد که هزاره‌ها این پیام را در مورد کاهش مصرف دریافت کرده‌اند، ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان مرد و ۷۹ درصد از پاسخ‌دهندگان زن می‌گویند که تلاش می‌کنند ردپای کربن خود را در مصرف و تولید کاهش دهند». در مقابل، تنها ۵۹ درصد از مردان نسل «انفجار جمعیتی» در حال تلاش برای کاهش تأثیر رد پای کربن خود هستند، به طور قابل توجهی کمتر از همتایان زن خود، یعنی ۶۷ درصد است و از نسل «هزاره‌ها» بسیار کمتر است.

کد خبر: 71257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =