فعالیت ۲۳۱ تشکل اقتصادی و صنفی کارفرمایی در استان تهران

"رحیم عابدی" دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران گفت: در حال حاضر ۲۳۱ تشکل‌ اقتصادی و صنفی در استان تهران شکل گرفته و در حال فعالیت هستند. تعداد ۱۵۶ انجمن در حوزه خدمات و ۶۸ انجمن دیگر در حوزه فعالیت‌های بخش صنعت فعالیت دارند.

به گزارش آتیه آنلاین، عابدی امروز، یکشنبه ۲۹ مهرماه در جریان همایش تشکل‌های کارفرمایی استان تهران افزود: جمع ما به عنوان تشکل‌های اقتصادی آمادگی نقش‌آفرینی در حوزه‌های اقتصادی و تولید را در دولت جدید دارد.
وی ادامه داد: شرط ما برای حضور پررنگ در این عرصه، به نقش دولت در حوزه تولید برمی‌گردد. در این ارتباط دولت نباید به عنوان رقیب بخش خصوصی باشد و در واقع باید در کنار این‌ بخش و در حمایت از فعالان بخش خصوصی باید شاهد حضور دولت باشیم.
این فعال حوزه کارفرمایی توضیح داد: کانون‌های کارفرمایی استان تهران به همراه انجمن‌های سراسری حوزه کارفرمایی، کانون عالی کارفرمایی را در سطح کشور تشکیل می‌دهند.
او گفت: در سال بیش از ۷۰ هزار شکایت کارگری از کارفرمایان در سطح کشور ثبت می‌شود. انتظار داریم انجمن‌های صنفی برای دفاع از کارفرمایان در سطح استان تهران کمک کننده باشند.
دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران بیان کرد: این کانون بخش خصوصی را در کمیته‌های سخت و زیان‌آور نمایندگی می‌کند.
وی اضافه کرد: امروز بیش از ۵۰ درصد کارگران استان تهران در قالب سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند و این رویه علاوه بر ایجاد شرایط سخت برای کارفرمایان، منابع سازمان تأمین‌اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
عابدی گفت: حضورنمایندگان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران همچنین در کمیته اقتصادی استان حضور فعال دارد.
دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران در ادامه توضیح داد: نظارت بر تشکل‌های کارفرمایی به صورت مشترک برعهده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی و وزارت کار است.

کد خبر: 75102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =