اعطای تسهیلات کسب و کارهای خانگی به متقاضیان خوزستانی تا پایان آبان ماه

استاندار خوزستان از اعطای تسهیلات کسب و کارهای خانگی به متقاضیان تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، نشست کارگروه اشتغال استان روز یکشنبه ۸ مهرماه به ریاست علی‌ اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ایجاد حدود ۶۹ هزار شغل به عنوان سهم استان خوزستان طی سال جاری به تصویب رسیده است افزود: بر اساس گزارشات ارائه شده بیش از ۲۰ دستگاه آمار و ارقام خوبی داشتند و برخی از دستگاه‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته‌اند که تذکرات لازم به آنها داده شد و در صورت لزوم این عملکرد ضعیف از طریق مکاتبه به وزارتخانه های ذیربط منعکس خواهد شد و برخورد و حتی تغییر مدیران ناکارآمد در دستور کار خواهد بود تا جریان و چرخه ایجاد اشتغال در استان رشد داشته باشد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگر که در جلسه امروز مطرح شد در رابطه با اعتبارات کسب و کارهای خانگی بود که بیشتر مربوط به حاشیه شهرها و روستاهاست که در قالب آن تسهیلات بانکی کم بهره برای کارهای تولیدی به متقاضیان اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: تخصیص این اعتبارات به دلایلی دیر ابلاغ شد اما از دو ماه اخیر این مهم انجام شده است و دستگاه‌ها موظف هستند سهمیه استان در این بخش را از هیات مدیره بانک‌ها بگیرند و در اختیار متقاضیان قرار دهند.

استاندار خوزستان افزود: به جز سه بانک که عملکرد رضایت‌بخشی داشتند سایر بانک ها عملکرد قابل قبولی نداشتند که تذکرات لازم داده شد و بنا شد تا پایان آبان ماه کلیه اعتبارات مربوط به تسهیلات کسب و کارهای خانگی که در اختیار بانک ها قرار گرفته است به متقاضیانی که تکمیل پرونده کرده‌اند و از طرف دبیرخانه کارگروه اشتغال مستقر در اداره کل کار استان معرفی نامه دریافت کرده اند اعطا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله با این اقدامات در نیمه دوم سال که فعالیت تولیدی در استان رونق بیشتری دارد فرصت های شغلی بیشتری در استان ایجاد شود.

کد خبر: 74564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =