آغاز بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی

«محسن تقیانی» مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از مشارکت کارکنان این سازمان، همسران و فرزندان بالاتر از ۶ سال آنان، بازنشستگان همکار و بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی سراسر کشور در بیست‌وششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: در این دوره مسابقات بیش از ۸ هزار نفر در رشته‌های مختلف حضور دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، تقیانی در آیین افتتاح بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی افزود: در ایندوره از مسابقات قرآن کریم، افراد از سازمان تأمین‌اجتماعی و تمامی شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه آن به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با تفاوت‌هایی نسبت به دوره‌های پیشین برگزار می‌شود، بیان کرد: از دوره بیست‌وچهارم این مسابقات، تمهیداتی برای حضور خانواده‌های همکاران اندیشیده شد تا علاوه بر خود کارکنان، فرزندان بالاتر از شانزده سال و همچنین همسران آنها، شرایط حضور در مسابقات را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: با وجود اینکه در سال گذشته رده سنی کودکان و نوجوانان را از شانزده سال به شش سال کاهش دادیم، در این دوره از مسابقات شرایط حضور فرزندان بالاتر از شش سال همکاران نیز فراهم شد. همچنین از دوره بیست‌وچهارم تمامی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان شرایط حضور در این مسابقات را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات سال گذشته بازنشستگان همکار نیز به این جمع اضافه شده و گروه سنی ویژه‌ای برای بازنشستگان در این مسابقات در نظر گرفته شد، ادامه داد: در سال‌جاری همه بازنشستگان مستمری‌بگیر سازمان تأمین‌اجتماعی به این مسابقات پیوستند. این اتفاق بسیار بزرگی است که حدود پنج میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند در مسابقات سراسری قرآن کریم مشارکت کنند. به همین علل کمیت و کیفیت مسابقات در دوره‌های اخیر افزایش خیلی خوبی یافت.

تقیانی گفت: این مسابقات و حفظ و قرائت قرآن باید مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن و عمل به آن باشد. ما از قرائت باید به فهم آیات و به عمق مفاهیم آیات برسیم. تدبر در قرآن هم خود مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است و در نهایت باید به عمل به قرآن برسیم؛ چه قرآن کتاب زندگی و راهنمای عملی ماست. اگر در کشور به نسخه‌های قرآن در حوزه‌های مختلف عمل کرده بودیم قطعا امروز مشکلات کمتری داشتیم. از این جهت شایسته است که به قرآن بازگردیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه افزود: قاریان و حافظان قرآن باید سعی کنند روزانه با قرآن در ارتباط باشند و قرائت و تلاوت فقط برای مسابقات یا فقط در ماه مبارک رمضان نباشد. اگر می‌خواهیم قرآن در دل‌های ما اثر کند باید روزانه یک تا دو صفحه قرآن بخوانیم، چرا که ارتباط دائمی با قرآن، انس با قرآن ایجاد می‌کند و انس مقدمه تاثیرگذاری قرآن بر افکار و رفتار و اعمال ما است.

بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی، با مشارکت بیش از هشت هزار داوطلب در سه مرحله و در پنج رشته حفظ، قرائت، اذان، نهج‌البلاغه و زندگی با آیه‌ها برگزار می‌شود. همچنین در این دوره از مسابقات، در چهار گروه سنی شامل گروه آلاء (نعمت) مشتمل بر متقاضیان ۶ تا ۱۱ سال، گروه ولاء (محبت) مشتمل بر متقاضیان ۱۲ تا ۱۶ سال، گروه اعلی (بلندمرتبه) مشتمل بر متقاضیان ۱۶ سال به بالا و گروه وجهاء مشتمل بر بازنشستگان همکار و بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان است.

در این مسابقات، رقابت در رشته‌های اذان، نهج‌البلاغه، حفظ یک جزء، حفظ سوره‌های واقعه و لقمان و حفظ ۱۴ سوره آخر قرآن صرفاً در مرحله مقدماتی و رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و آیه‌های زندگی در هر سه مرحله برگزار خواهد شد.

کد خبر: 74083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =