بیمه تکمیلی نیاز امروز بخش درمانی بازنشستگان تأمین اجتماعی

جامعه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که با افراد تبعی به حدود هشت میلیون نفر می‌رسند، یکی از نیازهای واقعی خود را در راستای کاهش هزینه از جیب آنان، داشتن بیمه تکمیلی می‌دانند که امروز بزرگترین سازمان بیمه‌ای ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی گروه مستمری‌بگیران تحت پوشش را تقبل کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در حوزه درمان آنان به حساب می‌آید که با داشتن بیمه‌های تکمیلی بخشی از این هزینه‌ها از جیب بازنشستگان کاسته و توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌شود. در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی نیمی از این هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش را پرداخت می‌کند.

راهبرد سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر حمایت از گروه مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش برای رفاه و آسایش بیشتر است. اجرای طرح بیمه تکمیلی برای کاهش هزینه‌های درمانی آنان از رویکردهای اصلی این سازمان برای این افراد بوده تا هم از این طریق به معیشت بازنشستگان کمک کند و هم بتوانند از این روش بخشی از هزینه‌های درمانی آنها را متقبل شود.

از آنجا که ۶۰ درصد بازنشستگان کل کشور از سازمان تأمین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند و از طرفی دیگر سن اغلب بازنشستگان بالای ۶۵ سال است، یکی دیگر از خدمات ارائه شده از سوی این نهاد بیمه‌ای، رایگان شدن خدمات بستری در مراکز دولتی و بیمارستانی به صورت رایگان برای این گروه‌ها است.

سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از تقبل ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی و رایگان کردن خدمات بستری در مراکز دولتی و بیمارستانی برای بازنشستگان بالای ۶۵ سال مسیری را فراهم کرده که بخش عمده‌ای از خدمات حوزه درمان مستمری‌بگیران تحت پوشش کاهش یابد.

سهم تأمین‌ اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان به ۱۵۲ هزار تومان رسیده است

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی درباره هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: سهم سازمان تأمین‌ اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۲۳ هزار تومان در دوره گذشته به ۱۵۲ هزار تومان در این دوره رسیده است و رقم تسهیلات قرض‌الحسنه این افراد نیز از ۷ میلیون در دوره قبل به ۳۰ میلیون تومان در این دوره افزایش یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه کاهش پرداخت از جیب مردم یکی از اولویت‌های سازمان طی سه سال اخیر بود، افزود: امروز خدمات بستری برای بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی، کاملا رایگان است. علاوه بر این بیمه تکمیلی بازنشستگان با مبلغی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان و سهم ۵۰ درصدی سازمان تأمین‌اجتماعی در حال اجرا است.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بازنشستگان

سازمان تأمین اجتماعی به دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی حدود پنج میلیون نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش و خانواده‌های آنان، برای سال ۱۴۰۳ در بخش بیمه تکمیلی به دلیل پرداخت نیمی از این هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

براساس آمارهای موجود سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۸۰ درصدی تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان و افزایش ۱۲۰ درصد رقم کمک سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه بوده است، امسال نیز افزایش ۵۰ درصدی تعهدات را اجرایی کرده‌ است.

انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی برای پنج میلیون بازنشسته و افراد تحت تکفل

اصغر بیات، عضو هیأت ‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی برای بهره‌مندی پنج میلیون نفر بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها گفت: در این دوره از قرارداد بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی، ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی از طرف این سازمان تقبل و پرداخت می‌شود.

بیات ادامه داد: همچنین با تدابیر انجام شده این دوره از قرارداد بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، تعهدات مربوطه افزایش ۲۰ درصدی داشته است. این دوره همچنین قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد شده است.

وی افزود: قالب این دوره از بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی حرکت بسیار مناسبی برای بیماران خاص درنظر گرفته شده است. در واقع بیماران خاص مشمول بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در این دوره به صورت ویژه مورد توجه قرار دارند.

عضو هیأت ‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی بیان کرد: همینطور جراحی‌های تخصصی در چارچوب بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران به صورت ویژه دیده شده است. در این ارتباط سهم ۵۰ درصدی پرداختی بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط تأمین اجتماعی با موافق هیأت امنای این سازمان و صندوق‌های تابعه اجرایی شده است.

پرداخت هزینه‌های تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی

یکی دیگر از دغدغه‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی پرداخت ۵۰ درصد هزینه درمانی که به عهده این افراد است که پس از انجام خدمات درمانی باید مدت طولانی برای دریافت خسارت درمان از بیمه تکمیلی باشند که در این راستا علیرضا نمازی مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ به پرداخت بخشی از حق سرانه بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: پس از اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ درصد سهم خود در بخش بیمه تکمیلی را به حساب این شرکت پرداخت می‌کند، در کمترین زمان ممکن برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز می‌شود.

او ادامه داد: به همین منظور مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه تکمیلی تا خردادماه انجام شده است که امیدواریم با اقدامات این سازمان و در جهت رفع نیازهای درمانی بازنشستگان و ارائه بهتر خدمات درمانی به این گروه‌ها، دیگر مطالبات این افراد در بخش حق بیمه تکمیلی در آینده نزدیک پرداخت شود.

کد خبر: 73904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =