صدور شناسه در فرآیند پرداخت خسارات بیمه‌ای

معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی گفت: یکی از اولویت‌های بیمه مرکزی تمرکززدایی از شرکت‌های فناور بیمه در جهت کاهش ریسک صنعت بیمه است و بیمه مرکزی برای افزایش شفافیت داده در تلاش است برای فرایند خسارات بیمه‌ای شناسه صادر شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، علی بنیادی نائینی، معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی اظهار کرد: باید یادآور شد که صنایع خدماتی مثل بیمه داده‌محور هستند و نکته‌ای که وجود دارد، این است که در مرحله صدور بیمه‌نامه، یک مسیر از سوی شرکت‌های بیمه‌ای طی می‌شود و در سیستم سنهاب بیمه مرکزی می‌توانند کد یا شناسه یکتا دریافت کنند. در این سیستم (سنهاب) صحت‌سنجی صورت می‌گیرد و در نهایت بیمه‌نامه صادر می‌شود.

وی افزود: در این مرحله چالشی که وجود دارد این است که در فرآیند پرداخت خسارات، روند پرداخت تا حدودی با تاخیر صورت می‌گیرد. امروز در حال کار روی این موضوع هستیم که بتوانیم کد و شناسه یکتا را در بخش خسارات داشته باشیم؛ یعنی همان‌طور که در مرحله صدور بیمه‌نامه شناسه صادر می‌شود، در فرایند پرداخت خسارت نیز کد و شناسه صادر شود تا مشخص شود برای مثال یک خودرو چه زمانی تصادف کرده، چه زمانی ارزیابی خسارات آن انجام شده و در نهایت چه زمانی پرداخت خسارات صورت گرفته است تا در نهایت بتوانیم موضوع پرداخت خسارات به بیمه‌شدگان را مدیریت و ارزیابی کنیم.

بنیادی نائینی تصریح کرد: آنچه روشن است، بر این موضوع دلالت دارد که برای کاهش ریسک‌هایی که به آن اشاره شد، باید تعداد شرکت‌هایی را که دارای سامانه جامع بیمه‌گری یا Core بیمه‌ای هستند افزایش دهیم.Core نوشتن در بیمه هم نیازمند هزینه بالاست و هم زمان‌بر است. بنابراین، اقبال کمی نسبت به این موضوع وجود دارد و از آنجا که شرکت بیمه‌ای معتقد است که نمی‌تواند در این زمینه با یک شرکت فناور بزرگ رقابت کند، تمایل دارد سیستم جامع خود را به یک شرکت فناور، برون‌سپاری کند.

کد خبر: 73511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =