شناسایی بیش از ۱۹۰۰ معلول در روستاهای البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: یک هزار و ۹۰۲ معلول طی سال گذشته تاکنون در روستاهای این استان شناسایی شدند و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه خدمات توانبخشی بهزیستی استان البرز در بخش جامعه روستایی نسبت به سال‌های گذشته ۹۱ درصد افزایش یافته است افزود: اکنون در ۶۹ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی استان البرز به معلولان و بیماران اعصاب و روان خدمات ارائه می‌شود؛ ظرفیت پذیرش این مراکز در شبانه روز چهار هزار نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها مانند ناشنوایی نوزادان سال گذشته خدمات بهزیستی این استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مراقبت در منزل و ارائه تجهیزات توانبخشی به افراد دارای ضایعه نخاعی از دیگر حمایت‌های توانبخشی بهزیستی استان البرز به جامعه هدف خود به شمار می‌رود.

محمدی فلاح گفت: سال گذشته در سطح مناطق شهری و روستایی با ۱۰۰ درصد موفقیت در اجرای طرح غربالگری ناشنوایی نوزادان همراه بوده‌ایم .

مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه برشمرد.

محمدی فلاح یادآور شد: همچنین با رایگان شدن آب، برق و سایر قبوض خدماتی تلاش شده تا در حمایت از جامعه هدف در این استان گام‌های موثری برداشته شود.

کد خبر: 72548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =