اورژانس شریعتی از پرمراجعه‌ترین مراکز اورژانسی شهر اصفهان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به‌اینکه تعداد مراجعات و بیمه‌شدگان ما زیاد و میزان پاسخگویی ما یک به سه است بیان کرد: اورژانس شریعتی یکی از پرمراجعه‌ترین مراکز اورژانس سطح شهر اصفهان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، محمد رجالی در نشست خبری هفته تامین اجتماعی با اشاره به راهبرد هوشمندسازی سازمان و لیست هوشمند، بیان کرد: قرار است تعداد قابل‌توجهی از مغایرت‌های کارگاه‌ها از طریق این لیست هوشمند به کارفرما پیش از بارگذاری‌ها اعلام شود که جلوی بسیاری از مشکلات بعدی را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمانی مربوط به بیماری‌های مزمن است، گفت: در استان اصفهان ۲۵۰ هزار بیمار مزمن شناسایی شده و تحت درمان هستند که بالاترین رقم کشوری به شمار می‌رود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰۰ میلیارد ریال هزینه خرید خدمات درمانی اصفهان توسط تامین اجتماعی پرداخت شد ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار مراجعه سرپایی پذیرش و خدمات به بیماران در بخش درمان مستقیم ارائه شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ یک رشد ۱۴ درصدی داشته است.

رجالی با بیان اینکه ۵۳ هزار جراحی رایگان در تأمین اجتماعی استان انجام شده است گفت: جراحی قلب بیماران در بخش دولتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون است و در بخش خصوصی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون است که در سازمان به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار موفق شدیم ضریب اشتغال تخت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان را به ۹۰ درصد برسانیم بیان کرد: تعداد مراجعات و بیمه‌شدگان ما زیاد است و میزان پاسخگویی ما یک به سه است و در همین حال اورژانس شریعتی یکی از پرمراجعه‌ترین مراکز اورژانس سطح شهر اصفهان است .

رجالی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ درصد کل جراحی‌های استان اصفهان در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی اصفهان انجام می شود گفت: برای اورژانس بیمارستان شریعتی اصفهان یک توسعه ۷۵۰ متری در نظر گرفتیم که در حال ساخت است و با این توسعه زیربنای اورژانس به هزار متر می‌رسد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ساخت مرکز دپوی دارویی در مرکز غرضی، افزود: مرکز غرضی ما یکی از بزرگ‌ترین مراکز شمال شهر اصفهان است که تا دلیجان ارائه خدمات می‌دهد و بیش از ۳۰ درصد مراجعات آن بیماران بدحال و تصادفات است.

وی با بیان اینکه ۱۲ اتاق ال دی آر برای بحث زایمان با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تجهیز شده است، گفت: متأسفانه استقبالی از این مراکز صورت نگرفته است و ۵۰ درصد از ظرفیت این مراکز خالی است.

رجالی ادامه داد: مصوبه هیات‌مدیره تأمین اجتماعی این است که زمین و مجوز ساخت از سوی شهرستان تأمین شود و ساخت و تأمین نیروی انسانی و چینش آن با تأمین اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به تجهیز درمانگاه شاهین‌شهر، گفت: در فولادشهر ما مصوبه برای ساخت داریم؛ اما طبق مصوبات باید شرکت عمران به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار بدهد که متأسفانه درخواست هزینه برای زمین کرده‌اند.

کد خبر: 72534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =