پرداخت بیش از ۴۱ میلیارد ریال کمک‌هزینه پروتز و اروتز به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۴۱ میلیارد ریال کمک هزینه اروتزو پروتز به مخاطبین این سازمان در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی، جواد یزدانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۶۹۳ سند پرداختی کمک هزینه اروتز و پروتز صادر شده است افزود: پروتز در واقع به اندام مصنوعی یا وسایل کمک پزشکی همچون دست یا دندان مصنوعی گفته می‌شود که در صورت فقدان تمام و یا قسمتی از عضو، به منظور جبران نقصان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: اروتز نیز به وسایل کمک پزشکی همچون سمعک و عینک گفته می‌شود که برای بهبود عملکرد عضوی که دچار اختلال شده است به کار می‌رود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی درباره مشمولین دریافت این کمک هزینه که یکی از خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی محسوب می‌شود بیان کرد: بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی و افراد تحت کفالت آنان، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و عائله تحت کفالت، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل که مشمول ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی هستند حائز شرایط دریافت این کمک هزینه هستند.

۷۸۴۸۶ نفر بیمه شده اجباری، ۱۳۰۷۶ نفر بیمه شده مشاغل آزاد، ۲۲۰۹ نفر بیمه شده اختیاری، ۳۵۶۹۳ بیمه شده خاص تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی قرار دارند.

کد خبر: 72461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =