بیش از ۹۰۰ نفر در خراسان جنوبی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون ۹۲۴ نفر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند گفت: روند دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان کاهشی است که نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال، رونق کسب و کارها همچنین تلاش بازرسان در بازرسی از کارگاه‌ها است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی، حسین فراتی با بیان این مطلب افزود: اکنون ۹۲۴ نفر از بیمه‌شدگان در استان که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند ، مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در حالی که این عدد در سال گذشته ۹۸۵ نفر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه پوشش بیمه‌ای و بیمه پایدار برای اقشار مختلف جامعه گفت: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ در ۹ بند ابلاغ شد که بسیار راهگشاست و اگر به این سیاست‌ها توجه شود شاهد تامین اجتماعی قوی و تاثیرگذار در تمامی سطوح پوشش بیمه ای کشور خواهیم بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: تحقق آرمان عدالت، داشتن تامین اجتماعی پایدار، پایداری در مسیر تحقق سیاست‌های کلی، داشتن تامین اجتماعی کارآمد، حامی کارآفرین و در بستر جهش تولید و مشارکت مردمی، ایجاد تحول و تحقق عدالت و ارتقای اعتماد از جمله این سیاست‌ها است.

فراتی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار تامین اجتماعی، اعتبار آن در بدنه جامعه هدف و مردم است گفت: این اعتبار نتیجه اعتماد مردم به سازمان است چون خدمات از بدو تولد تا بعد از مرگ برای هر بیمه شده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: این شاخص در خراسان جنوبی ۵۱ درصد است و ۴۴۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه بیمه‌های خاص فاقد کمک دولت نیز با ۱۲ درصد رشد به بیش از ۱۶ هزار بیمه شده رسیدیم و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد، اختیاری، کارفرمایان صنفی و توافقی و سایر موارد می‌شود.

کد خبر: 73707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =