فعالیت بیش از ۲ هزار تعاونی در کردستان

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد یاره در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته تعاون که با حضور اتاق تعاون، اتحادیه‌های تعاونی و تعاونگران استان برگزار شد، بیان کرد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهمترین اقدامات این اداره کل درباره این تشکل‌هاست.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و ایجاد حس اعتماد به تعاون، کارآفرینی، رشد اقتصادی و اشتغال‌های پایدار را به دنبال دارد، افزود: دولت اهتمام جدی برای توسعه، ترویج و تشکیل تعاونی‌های مختلف برای محقق کردن سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور دارد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: امسال هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی برای رفع مشکلات حوزه تعاون به استان اختصاص یافته است که به صورت تسهیلات به تعاونی های مشکلدار و بخش‌های مختلف تعاون پرداخت خواهد شد.

یاره با بیان اینکه استان کردستان دارای منابع خدادادی، جوانان شایسته و تحصیلکرده و هم مرز بودن با کشور عراق و اقلیم کردستان است، اضافه کرد: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن در راستای ایجاد اشتغال های پایدار، تولید و خوکفایی و صادرات استفاده کرد.

وی یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی منسجم، آموزش و ترویج تعاون و نشان دادن توانمندی‌های بخش تعاون، جامعه را به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب کرده و با پشتیبانی و حمایت همه جانبه، موجبات رضایتمندی سرمایه گذاران را فراهم کرد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: ۱۴۰ تعاونی در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هفت تعاونی برتر از سوی کارگروه اجرایی نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان و ۲ تعاونی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند که در هفته تعاون از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه جشنواره تعاونی‌های برتر هر سال با هدف ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع تعاون در جهت رونق تولید کشور و همچنین تحقق شعار سال که یکی از محورهای آن مشارکت مردم است، با برگزاری این جشنواره می‌توان فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد را در میان آحاد جامعه آموزش و ترویج کرد.

یاره افزود: افتتاح ۲۳ تعاونی در سطح استان، بازدید از تعاونی‌های موفق، بر پایی میز خدمت، حضور در نماز جمعه، دیدار تعاونگران با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات ورزشی در بین تعاونی ها، نشست خبری و همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر از جمله مهمترین برنامه های تدوین شده در هفته تعاون است.

۱۳ شهریور ماه به نام روز ملی تعاون و ۱۶ تا ۲۲ شهریور ماه به نام هفته تعاون در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

کد خبر: 73694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =