جلسه مشترک هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی خراسان شمالی با مدیرکل تامین اجتماعی استان

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان شمالی، بر ضرورت تعمیم پوشش بیمه‌ای برای کارگران ساختمانی تاکید کرد و این مهم را یک اولویت برای سازمان تامین اجتماعی دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، جواد یزدانی در این باره گفت: بیمه تامین اجتماعی در حوزه ساخت و ساز به‌عنوان یک ابزار حیاتی شناخته شده است و برای شاغلین این حوزه بسیار ضروری است.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی برای حمایت از کارگران ساختمانی در برابر خطرات و حوادثی است که در حین کار برای آنها رخ می دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: شاغلین این صنعت با توجه به سختی و نوع کار ممکن است در معرض خطرات زیادی مانند از کارافتادگی، نقص عضو و حتی فوت باشند و لذا در چنین شرایطی و برای بهره‌مندی از مزایای پرداخت غرامت خسارت‌های جانی و نیز دریافت مستمری بازنشستگی ،کارفرما باید برای پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی اقدام کند.

یزدانی افزود: اما گاهی اختلافات بین کارگر و کارفرما و مواردی چون عدم پرداخت بیمه یا اخراج بنا بدلایل مختلف،امنیت شغلی و آینده کارگران را به خطر می اندازد و با عنایت به‌اینکه اکثریت این قشر زحمتکش آگاهی کاملی نسبت به حقوق قانونی خود و مسائل بیمه‌ای ندارند، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از سوی سازمان تامین اجتماعی بسیار ضروری است و در تعاملات متقابل با جامعه شریف کارگران ساختمانی این موضوع بشدت در حال پیگیری و در دست اجرا است.

در ادامه این دیدار نمایندگان جامعه کارگران ساختمانی اهم مسائل و مشکلات و انتظارات قانونی خود را مطرح کردند.

۸۲۷۸ نفر بعنوان بیمه شده اصلی کارگران ساختمانی و ۲۴ هزار و ۳۷۹ نفر عائله و خانواده آنان از خدمات بیمه ای و درمانی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی بهره‌مند هستند.

کد خبر: 73705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =