تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی در مسیر تحول؛ از افزایش جراحی‌ها تا ساخت درمانگاه تخصصی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ماهانه به حدود ۱۰۱ هزار نفر از بیمه‌شدگان بصورت کاملاً رایگان خدمات سرپایی و بستری ارائه می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید صدرمنش ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه ۳۶۳ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: تحول بزرگی در حوزه درمان تامین اجتماعی استان انجام گرفته و ماهانه به حدود ۱۰۱ هزار نفر از بیمه‌شدگان بصورت کاملا رایگان خدمات سرپایی و بستری ارائه می شود که از این تعداد مراجعه کننده ۱۰۰ هزار نفر خدمت سرپایی و یکهزار نفر نیز خدمت بستری از مراکز درمانی استان دریافت می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ۴۳ درصدی مراجعه‌ها به اورژانس بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۹۵ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران به اورژانس این بیمارستان مراجعه کردند.

وی با اعلام اینکه اکنون ضریب اشغال تخت در بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد ۷۵ درصد و این در حالی است که طی سه سال گذشته ضریب اشغال تخت ۴۸ درصد بوده گفت: تعداد جراحی‌های بزرگ نیز در این بیمارستان در سال گذشته ۱۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و این رقم در سال ۱۴۰۲ شش هزار و ۷۲۱ مورد بود .

صدرمنش بر گسترش فضاهای درمانی برای ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تاکید کرد و افزود: درمانگاه بیمارستان در فضایی به زیربنای ۴۰۰ متر مربع پاسخگوی نیاز درمان بیماران نبود که در دوران شیوع بیماری کرونا این کمبود بیشتر نمایان شد لذا در راستای رفع کمبود فضای درمانی، درمانگاهی تخصصی با زیربنای چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع و در کمتر از دو سال ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه استان خراسان شمالی از وجود یک انبار دارویی استاندارد محروم بوده است گفت : ساخت انبار دارویی در زمینی به متراژ یکهزار و ۶۰۰ متر مربع به منظور ذخیره سازی دارو در مکانی استاندارد و با توجه به شرایط دمایی نگهداری انواع داروها از سال گذشته آغاز و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید که این مهم در زمان بحران از جمله شیوع بیماری ها اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

کد خبر: 72417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =