پرداخت ماهانه ۷۶۰ میلیارد تومان مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی همدان

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان، از پرداخت ماهانه ۷۶۰ میلیارد تومان مستمری به بیش از ۹۰ هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان همدان، در نخستین روز از گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، جواد جمور، مدیرکل استان با حضور در گفتگوی ویژه خبری ۱۹ تیرماه سیمای مرکز همدان اهم اقدامات سازمان را به مناسبت گرامی این هفته تشریح کرد.

جمور با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است گفت: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی که حاکمیت را مکلف کرده است تمام آحاد جامعه را تحت پوشش بیمه‌ای و درمانی قرار دهد این سازمان در راستای عمل به این اصل مترقی قانون اساسی طرح‌های متنوع بیمه‌ای را در دستور کار قرار داده است که می‌توان به بیمه زنان خانه‌دار، دختران مجرد و دانشجویان اشاره کرد و افراد فاقد پوشش بیمه‌ای می‌توانند از سن ۱۸ سال تا۵۰ سال با انتخاب طیف متنوعی از بیمه‌گذاری اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با تشریح اقدامات خوب دولت شهید رییسی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی حق الناس است افزود: این سازمان متعلق به طیف خاصی از جامعه است که به این سازمان حق بیمه پرداخت می کنند تا از لحاظ آینده دغدغه‌ای نداشته باشند لذا کارفرمایان باید حق بیمه افراد تحت پوشش خود را با توجه به دستمزد واقعی و شغل شاغل کارگاه به سازمان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۶۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و بیش از ۹۰ هزار نفر نیز ماهیانه ۷۶۰ میلیارد تومان از سازمان مستمری دریافت می‌کنند که موفقیت این امر مستلزم همراهی و همکاری مثمر ثمر کارفرمایان است.

جمور راه‌های ارتباطی با سازمان را برشمرد و گفت: برنامه کاربردی "تامین من" تمام امکانات ارائه تعهدات و خدمات به صورت غیرحضوری را فراهم کرده و مردم و استان می‌توانند بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی یا کارگزاری‌های تحت پوشش، خدمات بیمه‌ای را دریافت کنند.

کد خبر: 72233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =