هزینه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی قم

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و غیرمستقیم افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان هزینه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، مهدی محصل در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن جلسات امام جواد(ع) بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد با ارائه عملکرد یک سال گذشته، افزود: از این مبلغ، ۵۳۱ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و یک‌هزار و ۳۰ میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم هزینه شده است.

وی افزود: پارسال دو میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۴۲ بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در قم صورت گرفته که ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۳۹ مورد به صورت سرپایی و ۱۱ هزار و ۲۰۳ مورد نیز بستری بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام رضا(ع) قم در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۷۴.۱ و ۷۴.۲۵ درصد بوده است ادامه داد: بستری ۱۵ درصد از بیماران استان در سال گذشته در بیمارستان امام رضا(ع) صورت گرفته است.

وی بیان کرد: پارسال دو هزار و ۹۳ زایمان در بیمارستان امام رضا صورت گرفته که این رقم در سال ۱۴۰۱، یک‌هزار و ۸۹۳ مورد بوده که ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

محصل با بیان این‌که پارسال ۶۴ هزار و ۴۱۶ بیمار در مراکز طرف قرارداد بستری شدند، افزود: ۷۱۶ مرکز درمانی طرف قرارداد با مدیریت درمان استان قم هستند که شامل هشت بیمارستان، ۱۷۱ داروخانه، ۲۷ آزمایشگاه، ۳۸ فیزیوتراپی، سه سی‌تی‌اسکن، ۳۶۶ پزشک و ۱۰۳ مرکز دیگر طرف قرارداد است.

رویکرد مهم تامین اجتماعی پیشگیری است

مدیر درمان تامین اجتماعی قم اضافه کرد: یکی از کارهایی مهم تغییر رویکرد تامین اجتماعی است که سابقا تنها رسالت خود را درمان می‌دانست اما امروز پیشگیری جزء اهداف ما قرار دارد و لذا اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی تاسیس شده که هدف آن پایش بیماری‌های است که می‌تواند منجر به مرگ زودرس و از کار افتادگی شود.

وی با بیان اینکه ۷۹ هزار ۴۶۷ نفر را پایش کردیم که بیماری فشار خون با ۳۷ درصد بیشترین آمار را در بین بیمارهای مزمن دارد یادآور شد: غربالگری سرطان سینه و روده بزرگ انجام شده و در این حوزه هشت نفر را در سرطان سینه در یک سال شناسایی کردیم و سرطان روده بزرگ ۱۵ نفر شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

محصل گفت: ازمجموع ۷۹۴۶۷ پرونده مزمن الکترونیکی که از سال۱۳۹۵ تا اسفند ماه سال۱۴۰۲ تشکیل شده بیشترین بیماریهای مزمن با۲۹۲۰۲ مورد مربوط به بیماری فشار خون است.

وی افزود :میزان رضایتمندی بیماران سرپایی ۷۹درصد و بیماران بستری شده ۸۱درصد در مراکز ملکی است

بهره برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) تا پایان سال آینده

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم از اخذ مجوزهای لازم برای ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) در فضای بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع خبر داد و گفت: اعتبار پروژه معادل ۱۰۴ میلیارد تومان بوده و در این باره عملیات خاک برداری انجام شده‌ و مرحله آخر فوندانسیون است؛ طبق پیش‌بینی ها قرار است این درمانگاه تخصصی تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی بخش MRI در بیمارستان امام رضا(ع) را با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان دنبال می‌کنیم که در این مورد ۲۵ درصد اعتبار به استان اختصاص یافته است.

دومشکل و معضل پیش روی بیمارستان امام (ع)

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات مهم بیمه‌شدگان استان قم راه دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع) است علیرغم اقدامات انجام شده متاسفانه مسیر دسترسی از جاده اراک و بلوار الغدیر از ایمنی لازم برخورد نیست و همواره با اعتراض بیمه‌شدگان مواجه هستیم در این زمینه از مسئولان استانی و شهری تقاضا دارم نسبت به ایجاد مسیر امن و ایمن برای تردد بیمه شدگان اقدامات لازم را قبل از وقوع هر گونه حادثه ناگوار انجام دهند. همچنین باتوجه به اینکه بیشتر افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان به لحاظ مالی ضعیف هستند با اختصاص یک خط ویژه اتوبوس و تاکسی زمینه تردد ارزان این عزیزان را فراهم کنند.

محصل با بیان اینکه فعالیت واحدهای سنگ کوبی آلاینده در پیرامون بیمارستان امام رضا (ع ) سلامت بیماران و کادر درمان و خدمات این بیمارستان را به مخاطره انداخته است افزود: از استاندار محترم و دیگر دستگاه‌های دخیل در این موضوع تقاضا دارم در جهت کمک به سلامتی شهروندان و بیماران هر چه زود تر شرایط انتقال واحدهای آلاینده در پیرامون بیمارستان امام رضا(ع) و محدوده ابندای جاده قم به اراک را فراهم کند تا بیش از این شهروندان و بیماران دچار آسیب نشوند.

برنامه های توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم اشاره کرد و گفت :ساخت سوله های انباردارویی و تجهیزات پزشکی و بایگانی راکد مدارک پزشکی بیمارستان امام رضا(ع)که در این خصوص کرسی چینی تمام شده، سقف‌ها نصب و مرحله آخر سنگ کاری است، اخذ مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) در فضای بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰متر مربع که اعتبار پروژه معادل ۱۰۴ میلیارد تومان بوده و در این باره عملیات خاک برداری انجام شده و مرحله آخر فوندانسیون است، استانداردسازی فضای بلوک زایمان بیمارستان امام رضا (ع) از طریق ایجاد ۵ اتاق LDR در فضای بلوک زایمان و دو اتاق آماده سازی که اعتبار پروژه معادل ۱۶میلیارد تومان بوده و تاسیسات مکانیکی به پایان رسیده و درحال کاشی کاری و موزاییک کاری است، راه‌اندازی بخش MRI در بیمارستان امام رضا(ع) با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان که در این باره ۲۵ درصد اعتباربه استان اختصاص یافته است، اخذ مجوز جهت احداث مجتمع رفاهی ورزشی در بیمارستان امام رضا(ع) جهت کارکنان تامین اجتماعی و غیره از آن جمله هستند.

کد خبر: 72225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =