شناسایی بیش از ۱۵۰۰ شاغل خارجی غیرمجاز در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از شناسایی یک هزار و ۵۴۳ شاغل خارجی غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳، طی گشت‌های مشترک بازرسی دستگاه‌های مسئول، یک هزار و ۵۴۳ تبعه خارجی فاقد پروانه کار در استان شناسایی شدند.

وی افزود:همچنین در همین بازه زمانی، ۱۴۵ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: این استان از استان‌های ممنوعه برای به کارگیری و اشتغال اتباع به شمار می‌رود که بر اساس قانون به‌کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ممنوع بوده و در صورت شناسایی، مالکان این واحدها طبق قانون جریمه می‌شوند.

بابایی ادامه داد:بر اساس بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای مالی دولت،هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به دو برابر افزایش می یابد.

بابایی افزود: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: به منظور صیانت از اشتغال،لازم است کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی از به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز جداً خودداری کنند.

کد خبر: 72127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =