جوانی جمعیت فرصتی مناسب برای پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی است

مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران در غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه تهران گفت: اگرچه صندوقهای بازنشستگی در دوره‌های قبلی در مقاطعی فرزندآوری و افزایش جمعیت را به‌نوعی برای خود تهدید و هزینه تلقی می‌کردند، اما در دوره جدید این نگاه به وجود آمده که فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت در واقع یک فرصت بی‌نظیر برای سازمان تأمین‌اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی است و از این حیث باید از برنامه‌های افزایش جمعیت و جوانی جمعیت حمایت کنند.

به‌گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ سعید حسینی در جریان بازدید از غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تقدیر از اقدام حوزه ارتباطی سازمان در راه‌اندازی این غرفه اظهار داشت: افزایش جمعیت طبیعتاً افزایش تعداد افراد شاغل را به دنبال دارد که این افراد می‌توانند بیمه‌پردازان جدید سازمان تأمین‌اجتماعی باشند. از طرفی جوانی جمعیت ضریب پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی یعنی نسبت بیمه‌پردازان به مستمری‌بگیران را نیز افزایش می‌دهد؛ موضوعی که تأثیر مستقیم در پایدارسازی منابع سازمان دارد.

وی با تمجید از ایده‌های ارزشمندی که در برپایی غرفه تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه کتاب به کار گرفته شده، گفت: جوانی جمعیت با افزایش منابع سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات برای بیمه‌شدگان را به دنبال دارد. بنابراین حرکت سازمان در جهت ترویج فرهنگ خانواده‌محوری و فرزندآوری در نهایت به نفع همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان است و خوشبختانه امروز تأمین‌اجتماعی در این حوزه پیشگام است.
حسینی با اشاره به استقبال دانشجویان از نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: افراد در دوره دانشجویی چندان به بحث‌های بیمه‌ای توجه ندارند و معمولاً بعدها به خاطر از دست دادن این دوره حسرت می‌خورند، اما اقدام سازمان تأمین‌اجتماعی در تبلیغ بیمه دانشجویی و ثبت‌نام این قشر فرهیخته برای بیمه‌پردازی؛ نوعی آینده‌سازی برای خود این عزیزان است و فرصت خوبی برای افزایش سوابق بیمه‌ای در دوره دانشجویی است.

کد خبر: 71031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =