ترس از حرف دیگران عامل مهم در سقط جنین

مدیر گروه جهادی حسنی با بیا اینکه ترس عامل تاثیرگذاری بر سقط جنین است، گفت: مشکلات اجتماعی و فرهنگی در سقط جنین تاثیرگذار است که از این موارد می‌توان  به ترس از حرف دیگران و از دست دادن جایگاه اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های غرفه خانواده ما (سازمان تامین اجتماعی) با محوریت خانواده و جمعیت، زهرا دانش طلب میزبان مریم قاضی سعیدی- مدیر گروه جهادی حسنی بود، در این نشست قاضی سعیدی اظهار کرد: مجموعه‌ای از خانم‌های تحصیل کرده و دغدغه‌مند، جلوگیری از سقط جنین را به عنوان یکی از مشکلات جامعه برای خود انتخاب کرده‌اند و با تکیه بر علم و دانش راهکاری ارائه کرده‌اند.

او ادامه داد: خروجی عملکرد گروه جهادی حسنی جلوگیری از سقط بیش از ۶۰۰ جنین بوده است.

مدیر گروه جهادی حسنی یادآور شد: فرزند داخل رحم با فرزندی که جلوی چشم است احساس یکسان دارد و برخی خانواده‌ها و زوجین بنابر برخی مشکلات خود فرزند سالم و زنده را نمی‌خواهند که زمانی که با خانواده‌ها صحبت می‌شود سقط را انجام نمی‌دهند.

قاضی سعیدی ادامه داد: بسیاری از سقط‌های غیرپزشکی به دلیل عدم آگاهی افراد است و این در حالی است که پدر و مادر، بزرگترین پناه فرزندان هستند.

او یادآور شد: تصور بر آن است که تاثیر مشکلات اقتصادی بر زندگی عامل اصلی سقط جنین است اما واقعیت موضوعات و دغدغه‌های فرهنگی است، نکته مهم آن است که یاد نگرفتیم مسایل را حل کنیم و تنها به دنبال پاک کردن مسئله هستیم که احساس در تصمیم گیری بسیار دخیل است.

مدیر گروه جهادی حسنی بیان کرد: این گروه در کنار افراد قرار می‌گیرند تا تصمیمی درستی در رابطه با حفظ یا سقط جنین بگیرند.

او ادامه داد: عوامل بسیاری بر تصمیم مادر و پدر همچون ترس از حرف مردم، از دست دادن جایگاه شغلی، ترس از فقر و... تاثیرگذار است.

قاضی سعیدی با بیان اینکه عموما به دنبال سقط فرزند سوم یا چهارم هستند، گفت: سخت‌ترین موارد در رابطه با عروس و دامادهایی که در دوران عقد هستند، است، در این موارد به جز پدر و مادر باید پدر و مادربزرگ‌ها را هم همراهی و کمک کرد.

کد خبر: 70772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =