نقش مهم تأمین‌اجتماعی در تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت

«شکیبا محبی‌تبار» دبیر ستاد ملی جمعیت و مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور زنان با تقدیر از اقدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه جوانی جمعیت و خانواده، گفت: تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی، اگرچه متولی مستقیم حوزه جمعیت نیست اما در واقع متأثرترین مجموعه از تحولات جمعیتی است و می‌تواند در جهت تحقق قانون جمعیت، نقش مهمی ایفا کند.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محبی‌تبار با حضور در غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه کتاب تهران، ضمن تقدیر از ابتکار این سازمان در برپایی این غرفه، ارائه روایتی هنرمندانه از زندگی واقعی و روزمره مردم و نمایش خلاقانه حال خوب خانواده در نمایشگاه کتاب را مهم و اثرگذار دانست.

او در ادامه بیان کرد: درحالی‌که موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت طی سال‌های اخیر به موضوعی حاکمیتی و سیاسی تبدیل شده، نحوه ورود سازمان تأمین‌اجتماعی به این موضوع و ارائه روایتی هنرمندانه از زندگی واقعی و روزمره مردم و نمایش خلاقانه حال خوب خانواده، قابل تقدیر و بسیار مهم و اثرگذار است.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور بانوان، افزود: در غرفه‌ای که از سوی سازمان تدارک شده، حضور فرزندان در کنار والدین و به‌طور کلی حضور اعضای مختلف خانواده در کنار یکدیگر به خوبی به نمایش گذاشته شده و حس زندگی را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی فرهنگ‌سازی را محور اصلی فعالیت‌های این سازمان در موضوع جوانی جمعیت توصیف کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه تسهیل بهنگام و آسان ازدواج و کاهش سقط جنین و خصوصاً حمایت از فرزندآوری در نوبت اول، مواردی است که سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه جوانی جمعیت دنبال می‌کند. از این‌جهت که با اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر، در فرزندآوری دوم و سوم رشد خوبی اتفاق افتاده اما بعضاً مشاهده می‌شود که خانواده‌ها ۳ تا ۵ سال پس از تشکیل اقدام به فرزندآوری نمی‌کنند که تغییر این وضعیت، مستلزم توجه ویژه است. از این نظر یکی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند ناظر به ارائه مشوق‌هایی برای زوج‌های جوان باشد که فرزندآوری را برای این قشر تسهیل کند.

محبی‌تبار با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی خود متولی مسئله جمعیت نیست، اما متأثرترین نهاد از این موضوع است، بیان کرد: هر کشور به‌واسطه نیروی کاری که دارد رشد می‌کند، به‌ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی به‌واسطه نیروی کار جوان است که می‌تواند حق بیمه دریافت کند و با دریافت این حق بیمه می‌تواند خدمات مختلف بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به بیمه‌شدگان ارائه کند. بنابراین سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارد و همچنین به جهت حفظ هویت و دوام و قوام خود، باید به صورت جدی‌تر روی مسئله جوانی جمعیت متمرکز شود و قطعاً می‌تواند در تحقق قانون جمعیت نقش مهمی ایفا کند.

کد خبر: 70768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =