سازمان تأمین اجتماعی متأثر از تحولات جمعیتی است

«سید مرتضی حسینی» معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی، تأمین اجتماعی را به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور، متاثر از تحولات جمعیتی کشور دانست.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حسینی در بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه "خانواده ما" که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد جوانی جمعیت و تحکیم خانواده برپا شده است، گفت: این سازمان با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور، در راستای ایفای مسئولیت‌های خود و حتی فراتر از مأموریت‌های ابلاغی و با توجه به اهمیت جمعیت فعال و مولد به‌عنوان پیشران‌های مهم رشد اقتصادی کشور، خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهد که شامل برنامه‌های حمایتی مختلف برای خانواده‌ها و تشویق فرزندآوری است.

او در مورد مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های این سازمان در حوزه تحکیم خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: پرداخت هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان، افزایش مدت مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه و پرداخت کمک هزینه در طول مدت مرخصی، حذف محدودیت تعداد فرزندان در برقراری حمایت‌ها برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری و همچنین استانداردسازی بلوک‌های زایمان در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی ازجمله اقدامات این سازمان در حوزه جوانی جمعیت است.

وی همچنین ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به تغییرات جمعیتی و چالش‌های پیش رو، رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای و ایجاد منابع پایدار را با جدیت دنبال می‌کند و در حوزه پوشش فراگیر بیمه‌ای، بیش از دو میلیون نفر در سطح کشور در طی دو سال گذشته به جمع بیمه‌شدگان سازمان اضافه شده‌اند که این امر نشان‌دهنده تمرکز و تلاش‌های سازمان در جهت گسترش خدمات و پوشش بیمه‌ای به آحاد جامعه است.

حسینی اضافه کرد: توسعه پوشش بیمه‌ای نه تنها به تحقق مأموریت‌های سازمان کمک می‌کند، بلکه منابع پایداری را نیز برای آن ایجاد می‌کند که در نهایت به تقویت بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور منجر می‌شود. علاوه بر این، سازمان تأمین‌اجتماعی با طراحی کلان موضوع "خانواده و جمعیت" با تکیه بر پژوهش‌های صورت‌گرفته و اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای در راستای تکمیل پازل اقدامات خود و اثرگذاری بیش از پیش در این زمینه، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته و فعالانه به موضوعات مرتبط با خانواده و فرزندآوری پرداخته است.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ از جمله مباحث مرتبط با صنعت بیمه دارد، توضیح داد: با توجه به درهم‌تنیدگی خدمات بیمه‌ای با معیشت، سلامت و رفاه جامعه؛ مطالعه و دانش‌افزایی در این خصوص می‌تواند افراد را در حفظ و ارتقای امنیت مالی خود و خانواده کمک کند. وی در ادامه گفت: کتاب‌خوانی همچنین می‌تواند به ایجاد یک جامعه آگاه‌تر و مسئولیت‌پذیرتر کمک کند که در آن افراد از اهمیت پیش‌بینی و مدیریت ریسک‌ها و مخاطرات مالی آگاه هستند و برای محافظت از خود و خانواده‌هایشان اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این توسعه فرهنگی می‌تواند به نوبه خود به رشد و پایداری بخش بیمه کمک کند و به این ترتیب، به توسعه اقتصادی کلی جامعه نیز کمک کند.

حسینی بیان کرد: غرفه "خانواده ما" یک اتفاق ویژه در نمایشگاه کتاب امسال بود. علاوه بر اینکه این غرفه محیطی امن و بانشاط برای خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم کرده، محتوای مناسبی را هم در قالب‌های هنرمندانه و ابتکاری بر مبنای پژوهش‌ها ارائه می‌کند که امیدواریم به فضل الهی اثرات مثبت این رویداد خلاقانه و پژوهش‌محور را در افق‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آحاد جامعه و به‌طور خاص برای سازمان تأمین‌اجتماعی شاهد باشیم.

کد خبر: 70765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =