ضعف زیرساخت حمل و نقلی یکی از موانع توسعه همکاری‌های منطقه‌ای

معاون بین‌الملل اتاق ایران ضعف زیرساخت‌های حمل و نقلی را یکی از موانع توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در ایران توصیف کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، توسعه همکاری‌های منطقه‌ای یکی از مهمترین راهکارهای دولت برای مقابله با اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران است. محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره موانع پیش روی تحقق این برنامه بیان کرد: ضعف زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی کشور یکی از موانع توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایران است.

وی افزود: با توجه به کهنه و فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور، نیازمند نوسازی این ناوگان هستیم.

به گفته کرباسی نیاز داریم که کانتینرهای یخچال‌دار توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت خریداری و به کشور وارد شود تا در اختیار ناوگان حمل‌ونقل قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره حمل‌ونقل ریلی و اصلاح و بازسازی آن نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

معاون بین‌الملل اتاق ایران گفت: فاصله بندر انزلی تا بندر کاسپین حدود هشت کیلومتر است. اگر برای این هشت کیلومتر خط ریلی ایجاد شود ما می‌توانیم کالاهای خود را از بندرعباس تا بندر کاسپین با کشتی‌های رو رو به کشورهای عضو اکو صادر و از این کشورها کالا وارد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط آهن رشت تا انزلی ناقص است و این مسئله یکی از مشکلاتی است که در توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه با آن روبرو هستیم.

کرباسی با تاکید بر لزوم خرید کشتی‌های رو رو در دریای خزر، عنوان کرد: ایران کمتر توانسته است از ظرفیت ترانزیتی و موقعیت استراتژیکش به نفع اقتصاد کشور استفاده کند.

وی افزود: ما ظرفیت بالایی داریم و موقعیت جغرافیایی کشور طلایی است. ضرورت دارد هماهنگی‌های داخلی را در بحث حمل‌ونقل چه در چارچوب زیرساخت و اصلاح ناوگان و چه در بخش قوانین و مقررات مربوط به ترانزیت و حمل‌ونقل انجام دهیم تا زمینه مناسب برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای منطقه فراهم شود.

کد خبر: 48600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =