ثبت بیش از ۹ هزار تماس با اورژانس اجتماعی سیستان و بلوچستان

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان از ثبت ۹ هزار و ۳۸۶ تماس مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سالجاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، طاهره میرشکار با بیان این مطلب افزود: در سالجاری ۹ هزار و ۳۸۶ تماس با خط ۱۲۳ به ثبت رسیده که تمامی این موارد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، خشونت‌های خانگی، خودکشی و سایر بحران‌های فردی و خانوادگی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی گفت: در این مدت، تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی نیز در سه هزار و ۲۸۳ مورد بحران اجتماعی مداخله کرده و با حضور در محل، اقدامات تخصصی مددکاری و روان‌شناختی را ارائه داده‌اند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان از مراجعه یک هزار و ۶۵۷ نفر به مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی خبر داد و بیان کرد: این مراکز به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اورژانس اجتماعی، خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و حمایت‌های روانی – اجتماعی را به افراد در معرض بحران ارائه می‌کنند.

فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان، گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی با استفاده از ظرفیت مراکز مداخله در بحران، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و تیم‌های سیار، خدمات تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

میرشکار با تاکید بر اهمیت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هدف از فعالیت این مراکز، مداخله به‌موقع و تخصصی برای جلوگیری از تشدید بحران‌های فردی و خانوادگی و همچنین ارائه خدمات حمایتی به گروه‌های هدف است.

کد خبر: 78652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =