ضرورت بازتعریف فعالیت‌ها و نحوه مواجهه با افکار عمومی

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: روابط عمومی در سازمانی که حدود ۵۰ میلیون ذینفع و بیش از ۷۰ هزار نفر نیروی انسانی دارد دیگر با رویکرد سنتی نمی‌تواند پیش برود؛ از این‌رو نیازمند بازتعریف فعالیت‌ها و نحوه مواجهه با افکار عمومی هستیم و از این منظر باید به تکنولوژی‌ها و دستاوردهای جدید در حوزه مرتبط با مقوله ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجهز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، «فرشاد نوروزپور» در جلسه‌ ویدئوکنفرانسی با همکاران روابط عمومی استان‌ها با تأکید بر ارتقای جایگاه روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیران سازمان بیان کرد: مدیران ارشد باید همکاران روابط عمومی را نزدیکترین و امین‌ترین مشاوران خود ببینند و قبل، حین و بعد از هر تصمیم از مشورت همکاران روابط عمومی برای بررسی ابعاد اجتماعی آن بهره بگیرند.

وی با اشاره به تخصص و شایستگی همکاران روابط‌عمومی استان‌ها ادامه داد: همکاران روابط عمومی در استان‌ها از نیروهای کوشا و زحمتکش سازمان هستند که در سال‌های اخیر به پیروی از تغییرات درتکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی و گسترش شبکه‌های اجتماعی، فعالیت این همکاران دستخوش تحولاتی شده است.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نگاه سنتی به روابط‌عمومی را با توجه به ورود تکنولوژی‌های جدید مطرود دانست و توضیح داد: روابط‌عمومی صرفا منعکس‌کننده اخبار و تصاویر مدیران بالادستی نیست بلکه مسئولیت شکل دادن به جلوه سازمان و ترمیم و اصلاح افکار عمومی نسبت به رویکردها و فعالیت‌های این سازمان است.

او همچنین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران روابط‌عمومی در استان‌ها با تأکید بر تجدید نظر در راهبردها و فعالیت‌های روابط عمومی در دوره اخیر اضافه کرد: اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و صادقانه نکته مهمی است که باید از سوی همکاران مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

نوروزپور در ادامه گفت: قطعاً از جانب همکاران و شرکای اجتماعی دارای نقد هستیم و آنها مطالبات و انتظاراتی از سیستم دارند در برخورد با مسائل آنها باید پاسخگو باشیم و از پاسخگویی هراسی نداشته باشیم که این وظیفه مهم در شاخص‌های ارزیابی همکاران استانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حضور موثر و مناسب در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استانها و استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی در استان‌ها، شناسایی مسائل ذینفعان و پاسخ به انتقادات، ابهامات و سئوالات آنها از همکاران روابط عمومی انتظار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه بیان کرد: بازنگری در تولید محتوا در موضوعات و فعالیت‌های سازمان، مقررات و قوانین با مشارکت‌ واحدهای مرتبط از دیگر وظایف همکاران روابط عمومی است که باید با ابزار هنرمندانه و مهارت‌های ارتباطی خود و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی تولیدات مناسب تهیه شود.

وی افزود: موضوع دیگری که به نظر می‌رسد از سوی روابط عمومی در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته وظایف درون سازمانی روابط عمومی‌ها است. مجموعه ارتباطی و اطلاع‌رسانی علاوه بر وظیفه ارتباطی، تعاملی به مخاطبان بیرون سازمان است باید به مسائل و ارتباطات درون سازمانی و پاسخگویی به شبهات و ابهامات همکاران نیز دارای برنامه و راهکار باشد.

نوروزپور تأکید کرد: نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی سازمان را تشکیل می‌دهد و زمانی می‌تواند اثرگذار و پیش برنده باشند که حس مشارکت و تعلق سازمانی را در آن‌ها تقویت کنیم. پاسخگویی به مسائل همکاران نیز از دیگر مسئولیت‌های همکاران روابط عمومی محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه، تعدادی از همکاران روابط عمومی استان‌ها مسائل و نظرات خود را مطرح و پاسخ را از سرپرست اداره کل روابط عمومی دریافت کردند.

کد خبر: 77759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =