به گزارش آتیه آنلاین، از آنجا که ۴۷ میلیون بیمهشده و مستمریبگیر از خدمات بیمهای، درمانی و بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی استفاده میکنند به همین واسطه توسعه خدمات در حوزه دیجیتال میتواند بر ارائه مطلوب خدمات به همه گروههای تحت پوشش سازمان بسیار موثر باشد.
همه این موضوعات نشان میدهد که تحول دیجیتال در حوزه بیمهای گامی موثر برای ارائه خدمات مطلوب و بهینهتر به بیمهشدگان و مستمریبگیران است تا همه این افراد بتوانند با توجه به گستردگی فناوریهای جدید در لحظه خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.
بنابراین هوشمندسازی خدمات تأمین اجتماعی که در سالهای اخیر مسیر درستی را پیش گرفته میتواند به این موضوع کمک بیشتری داشته باشد زیرا با گسترش خدمات غیرحضوری در بخشهای مختلف میتوان علاوه بر تسهیل دسترسی بیمهشدگان و مستمریبگیران به خدمات، در راستای کاهش خطای انسانی نیز فعالیتهای بهتری در این مسیر مشاهده کرد.
سازمان تأمین اجتماعی که به سمت تأمین اجتماعی هوشمند حرکت کرده با استفاده از چندین روش با راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری، برنامه کاربردی تأمین من، برقراری ارتباط با مرکز ارتباطات مردمی سازمان، ارائه لیست هوشمند حق بیمه از سوی کارفرمایان و برنامههای دیگر به این مسیر بزرگ پا نهاده تا بتواند صددرصد خدمات گسترده خود به جامعه هدف و شرکای اجتماعی را هوشمند سازد.
توسعه خدمات الکترونیک پایهگذار تحول دیجیتال
مهدی کلانتری، مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین نیز پیشتر در گفتوگو با آتیه آنلاین با اشاره به روند توسعه خدمات الکترونیک گسترده سازمان تأمین اجتماعی در سالهای اخیر، مجموعه سرویسهای غیرحضوری و هوشمند را پایهگذار تحول دیجیتال در این سازمان دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون مخاطب سازمان از خدمات گسترده غیرحضوری این نهاد بیمهگر اجتماعی بهرهمندند.
کلانتری ادامه داد: شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین اجراکننده بسیاری از خدمات حوزه فناوری و هوشمندسازی این سازمان است. از این رو امسال برنامه همکاری با نیروهای انسانی متخصص در راستای توسعه هوشمندسازی تأمیناجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فعالیت سامانه لیست هوشمند حقبیمه ثبت رکوردی جدید محقق شده، بیان کرد: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حقبیمه کارفرمایان در خردادماه امسال از طریق سامانه مذکور به سازمان تأمیناجتماعی فرستاده شده است. این میزان ارسال لیست حقبیمه از طرف کارفرمایان و دریافت آن توسط سازمان اقدامی بیسابقه در حوزه فعالیتهای الکترونیک و هوشمند بهشمار میرود. در واقع سامانه لیست هوشمند حقبیمه پایهگذار مدیریت جریان ورودی تأمیناجتماعی است.
ارسال ۹۹.۵ درصد لیست هوشمند حق بیمه به تأمین اجتماعی
او همچنین با اشاره به ثبت آمار ۹۹.۵ درصدی ارسال لیست هوشمند حقبیمه در ماه پایانی فصل بهار امسال، افزود: جامعه تحتپوشش تأمین اجتماعی خدمات گسترده هوشمند و الکترونیک را از طریق دو سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی (es.tsmin.ir) و برنامه کاربردی تأمین من دریافت میکنند. برنامه کاربردی (تأمینمن) پرنصبترین اپلیکیشن دولتی در سطح کشور محسوب میشود که تاکنون بیش از چهار میلیون نصب برای این برنامه کاربردی توسط مخاطبان و ذینفعان تأمین اجتماعی صورت گرفته است.
کلانتری همچنین افزود: در حال حاضر بالغ بر سه میلیون کاربر فعال از برنامه کاربردی (تأمینمن) استفاده میکنند. این اپلیکیشن بسیاری از نیازهای روزمره بیمهشدگان شامل نسخ درمانی، کدهای رهگیری درمان، سوابق بیمه و بسیاری خدمات بیمهای و درمانی را رفع میکند.
مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین یادآور شد: امروز مجموعهای از خدمات الکترونیک و هوشمند در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی و برنامه کاربردی (تأمینمن) در دسترس همگان قرار دارد. مجموعه سرویسهای غیرحضوری تأمیناجتماعی را میتوان پایهگذار شکلگیری تحول دیجیتال در سازمان تأمیناجتماعی بهشمار آورد. بانکهای بسیار بزرگی از بیمهشدگان، سوابق، نسخ درمان و بسیاری دادههای مرتبط با مشتریان نیز در سالهای آینده اطلاعات پایهای حوزه تحول دیجیتال سازمان تأمیناجتماعی را در خواهد گرفت.
کلانتری اضافه کرد: افزایش قابلتوجه مجموعه خدمات غیرحضوری، گام بزرگی است که ظرف سالهای اخیر در سازمان تأمین اجتماعی برداشته شده است. امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند. با استناد به اقدامات اساسی انجامشده در حوزه فناوری سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به آینده این نهاد بیمهای بسیار امیدوارم و در سالهای آتی حتماً بهرهبرداری اقدامات صورتگرفته را خواهیم دید. به طور قطع با توجه به پیریزیهای محقق شده بخش فناوری در حدود سه سال گذشته، رشد حوزه (IT) را در سازمان تأمین اجتماعی پیش رو داریم.
افزایش خدمات غیرحضوری در درگاههای مختلف
کلانتری با تأکید بر اینکه با توجه به برنامهریزیها، بناست تعداد خدمات بیشتری در قالب درگاههای خدمات الکترونیک سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی و برنامه کاربردی تأمین من به ذینفعان این نهاد بیمه اجتماعی عرضه شود، گفت: در حال حاضر ۵۹ خدمت مختلف از این طریق در دسترس ذینفعان و جامعه تحتپوشش تأمیناجتماعی قرار دارد. خدمت لیست هوشمند نیز در چارچوب فعالیت برنامه کاربردی (تأمینمن) در دسترس ذینفعان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به این واسطه ما به سمتی حرکت میکنیم که «اِیپیآیهای» لیست هوشمند حقبیمه را در اختیار شرکتهای نرمافزاری قرار دهیم تا امکان ارسال لیست حق بیمه را از داخل سامانههای حقوق و دستمزد پرسنلی شرکتها داشته باشیم. در این وضعیت نیاز به مراجعات کارفرمایان به شعب و کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی حذف میشود. در شرایط پایداری اجرای لیست هوشمند حقبیمه، تولید «اِیپیآیهای» مربوطه انجام و در اختیار شرکتهای نرمافزاری قرار میگیرد.
حرکت سازمان تأمین اجتماعی به سمت هوشمندسازی انواع خدمات گسترده خود میتواند علاوه بر تحول دیجیتال در حوزههای مختلف بیمهای، درمانی و بازنشستگی، توسعه فعالیتهای این نهاد بیمهگر و تسهیل خدماترسانی به همه ذینفعان، مخاطبان و شرکای اجتماعی را به دنبال داشته باشد تا همه خدمات این سازمان در بستر فضای الکترونیکی به سهولت در دسترس همه افراد نیازمند به انواع خدمت قرار گیرد.
نظر شما