حدود ۱۰ هزار تشکل دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند

ابوالفضل عباسی" رئیس هیات مدیره انجمن صنفی و کارفرمایی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:در کشور ما حدود ۱۰ هزار تشکل دانش بنیان فعالیت دارند و تشکل یا انجمن صنفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این بین تا پایان سال با پیش‌بینی ۸۰۰ عضو به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش آتیه آنلاین، عباسی امروز ۲۹ مهرماه در جریان همایش تشکل‌های کارفرمایی استان تهران بیان کرد: این تشکل تنها انجمنی است که در حوزه وزارت کار در قالب علمی شکل گرفته است.
وی افزود: همایش‌ها و سمینارهای انجمن‌های حوزه کارفرمایی زمینه شکل‌گیری بسیاری از افتخارات را موجب می‌شود.
عباسی اضافه کرد: اتحاد و وحدت بین انجمن‌های کارفرمایی موجب حل بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را فراهم می‌کند.
وی همچنین ادامه داد: ما در این تشکل اتاق داوری را شکل داده‌ایم که در زمینه حل چالش‌های لازم در این ارتباط فعالیت دارد.


تشکل هوش مصنوعی مساله تازه‌ای است
"داوود ادیب" رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در ادامه همایش امروز بیان کرد: مساله هوش مصنوعی در حوزه فعالیت‌های مربوط به تشکل‌ها موضوع جدیدی است.
وی اضافه کرد: ما در حوزه‌های تولید علم در حوزه هوش مصنوعی رتبه مناسبی در جهت داریم اما این رتبه در کاربردی کردن هوش‌ مصنوعی قابل توجه نیست.
ادیب گفت: کشور ما در حوزه شاخص نهادی در ارتباط با شاخص نوآوری در جهان نیز به هیچ عنوان رتبه مناسبی را در اختیار نداریم.
وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه کار موضوع قراردادهای یک‌طرفه شرکت‌های دانش‌بنیان است. باید یکبار برای همیشه این چالش دانش‌بنیان‌ها حل شود.
این فعال حوزه هوش‌مصنوعی افزود: در واقع اصلاح قراردادهای یک‌طرفه حداقل کاری است که انتظار می‌رود دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.


اولویت حمایت از تولیدگران
"برهانی" عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان تهران در ادامه همایش کارفرمایی امروز بیان کرد: در حمایت از تولید تامین منابع موردنیاز کارگر و کارفرما باید به صورت همزمان دیده شود.
برهانی بیان کرد: از نیمه دوم دهه ۷۰ تشکل‌های کارگری به سمت و سویی رفتند که موضوع خانواده حوزه کار و تولید را تعریف کنند. در ادامه همچنین موضوعات سه‌جانبه‌گرایی و تشکل‌ها شکل گرفت.
وی ادامه داد: امروز کارگر وکارفرما عضو خانواده حوزه کار هستند و در این ارتباط نگاه سه‌جانبه‌گرایی حاکم است.
برهانی تاکید کرد: کارگر و کارفرما باید در کنار یکدیگر اقدامات حوزه کار را پیش ببرند. امروز استقلال لازم در حوزه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وجود دارد.
او همچنین گفت: احترام به کارگر و کارفرما باید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و به دنبال شکل‌گیری این وضعیت می‌توان انتظار رشد بهره‌وری داشت.

کد خبر: 75110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =