ارائه بیش از ۱۵۰هزار خدمت رایگان درمانی در درمانگاه تخصصی بناب

رئیس درمانگاه تخصصی بناب گفت: این درمانگاه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ هزار خدمت سرپایی رایگان به بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌هایشان ارائه کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، دکتر ظهراب ستاره افزود: در سال گذشته ماهانه حدود ۱۳ هزار نفر در این مرکز تحت مداوا قرار گرفتند و از خدمات پزشک عمومی، متخصص داخلی، دندانپزشکی، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه، مامایی و پرستاری این مرکز بهره مند شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳۳ هزار ویزیت پزشک عمومی، ۸۱۴ ویزیت پزشک متخصص داخلی، ۴۱۷۴ ویزیت مامایی، حدود ۲۰هزار خدمات پاراکلینیکی، ۱۵۶۲ مورد خدمات دندانپزشکی، ۴۱۷۴ ویزیت مامایی و بیش از ۲۵هزار مورد خدمات پرستاری به بیمه‌شدگان سازمان و سایر اقشار مردم ارائه شد.

رئیس درمانگاه بناب کادر درمان این مرکز را ۵ نفر پزشک عمومی، یک نفر متخصص داخلی، دو نفر دندانپزشک، دو نفر داروساز و سه نفر کادر پرستاری و مامایی و ۲۰ نفر همکاران پشتیبانی اعلام کرد که مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی مشغول خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش هستند.

ستاره با اشاره به ارجاع الکترونیک بیماران از سطح یک به دو گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ مورد ارجاع بیماران به بیمارستان های عالی نسب و ۲۹ بهمن تبریز و یا سایز مراکز ملکی سازمان در تهران صورت گرفت.

وی با اشاره به ۷۱۱ مورد مراجعه برای تایید استراحت پزشکی به پزشک معتمد مرکز در سال گذشته، بیان کرد: ۲۷۴ پرونده برای بیماری‌های خاص در این مرکز تشکیل شد.

ستاره در ادامه با اشاره به غربالگری دیابت و فشار خون در این درمانگاه گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هشت هزار نفر در این درمانگاه غربالگری شدند.

درمانگاه تخصصی بناب در سال ۱۳۷۴ در دو طبقه و به مساحت بیش از ۱۵۰۰ مترمربع آغاز به کار نمود و در دو شیفت کاری خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان این شهرستان ارائه می‌دهد.

شهرستان بناب با ۸۴۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی واقع شده است و حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۲هزار نفر آن تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

کد خبر: 75014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =