اتصال بیش از ۱۲ هزار فروشگاه خوزستان به طرح کالابرگ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به واریز اعتبار مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، از اتصال بیش از ۱۲ هزار فروشگاه استان به این طرح خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، مجتبی ظفری پور در این باره گفت: این مرحله نیز مانند مرحله قبل در سه گام انجام می‌شود که در گام اول برای مشمولین نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی و در گام دوم مشمولین دهک‌های اول تا سوم که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و در گام سوم مشمولین دهک‌های ۴ تا ۷ واریز اعتبار صورت می‌گیرد.

وی افزود: در گام اول طرح، خانوارهای مشمول از ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی مانند مرحله قبل استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان هدف از اجرای این طرح را حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی آن‌ها عنوان و بیان کرد: در این مرحله، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: شارژ اعتبار طرح همانند دوره نخست، برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد.

دبیر ستاد استانی طرح کالابرگ الکترونیکی درباره ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک بیان کرد: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کرده و هیچ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی ندارند و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

ظفری پور تاکید کرد: مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.

وی با اشاره به اینکه مشمولین می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند، افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۱۲ هزار فروشگاه عمده، خرد و فروشگاه زنجیره‌ای استان اجرا می‌شود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» نیز امکان‌پذیر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر اینکه هم استانی‌ها از ورود به لینک‌های نامعتبر جدا پرهیز کنند، بیان کرد: مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

ظفری پور گفت: مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»، «مایکت» دریافت و نصب کنند. علاوه بر این، می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* برای دریافت مانده اعتبار خود اقدام کنند.

کد خبر: 79161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =