انجام بیش از ۳ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در خراسان شمالی

نیمه نخست امسال افزون بر سه هزار مورد بازرسی دوره‌ای از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان خراسان شمالی در راستای صیانت از جان و سلامت کارگران انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، داود رنجبر، رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان این خبر گفت: در این مدت ۱۱۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ۱۱۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در معدن، ۷۰۶ مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر در صنعت ساختمان و ۴۱۱ مورد بازرسی موردی از کارگاه‌های مختلف انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت یک‌هزار و ۶۷۹ مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان انجام شد افزود: در این مدت ۵۹ مورد حادثه ناشی از کار در استان ثبت و بررسی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۰ درصد کاهش مواجه بود.

رنجبر ادامه داد: ۲ هزار و ۳۴ مورد ابلاغیه در این مدت برای کارفرمایان با موضوع عدم رعایت مقررات قانون کار و آئین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار در استان صادر شده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱ مورد از کارگاه‌ها در نیمه نخست امسال به علت رعایت نکردن ضوابط ایمنی تعطیل و پلمب شد همچنین تعداد درخواست تعقیب ۱۱ کارفرمای متخلف صادر شده است.

کد خبر: 74602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =