ساخت مسکن برای ۵۲۱ مددجوی تحت پوشش بهزیستی در آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته ۵۲۱ مددجوی تحت پوشش بهزیستی در استان صاحب سرپناه شده اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پروین محمدپوری، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان است افزود: در سال ۱۴۰۲ به همت بهزیستی ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان صاحب سرپناه شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بهزیستی کشور ۱۳۶ واحد مسکونی دو معلولی از محل تفاهم‌نامه مذکور برای مدد جویان بهزیستی مستقر در روستاها و شهرهای استان تأمین و در این راستا ۸۶ واحد مسکن روستایی و ۵۰ واحد مسکن شهری تحویل مددجویان استان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای استان مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است که از این مبلغ هزینه شده سهم بنیاد مستضعفان ۱۴۹ میلیارد ریال و سهم سازمان بهزیستی ۶۷ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم در سال جاری با پرداخت مساعدت ۲ میلیارد ریالی برای ۶۸۰ مدد جوی تحت پوشش این سازمان در تأمین مسکن آنان سهیم باشیم.

مدیر طرح‌های عمرانی بنیاد علوی استان آذربایجان غربی نیز گفت: ۶ واحد مسکن مددجویی در تکاب به بهره‌برداری رسید.

پوریا نجاتی، افزود: از این ۶ واحد مسکن مددجویی ۴ واحد در روستاها و ۲ واحد در سطح شهر احداث و تحویل مددجویان شد.

وی بیان کرد: برای احداث ۶ واحد مسکن مددجویی شهرستان تکاب ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۷ میلیارد آن از سوی بنیاد مستضعفان و ۳ میلیارد ریال آن از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

کد خبر: 74111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =