ضریب پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان حدود ۹ است

براساس آخرین داده‌های آماری مردادماه ۱۴۰۳ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ضریب پشتیبانی این صندوق به ۸.۸۵ رسیده است یعنی به ازای هر ۸.۸۵ بیمه شده یک نفر به عنوان مستمری‌بگیر از این نهاد بیمه‌ای، مستمری دریافت می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، با توجه به اینکه در همه صندوق‌های بیمه‌ای نسبت پشتیبانی به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ماندگاری و پایداری آنها محسوب می‌شود، اکنون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به عنوان صندوقی پایدار در کشور فعالیت دارد.

در حال حاضر حدود سه میلیون بیمه شده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره‌مند بوده در حالی که تعداد مستمری‌بگیران این صندوق به حدود ۲۰۷ هزار نفر می‌رسد، همین موضوع نشان از پایداری این صندوق به واسطه آمار بالای بیمه‌شدگان تحت پوشش دارد.

رشد حدود ۱۰ درصدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

جامعه آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش اعضای صندوق تا پایان مرداد ۱۴۰۳ نیز رشد ۹.۶۵ درصدی را نشان می‌دهد که این موضوع به فعالیت‌های مستمر در بخش توسعه گسترش و پوشش بیمه‌ای در این صندوق بیمه‌ای ارتباط دارد.

براساس آمارهای موجود در حال حاضر اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا پایان مرداد ماه سال جاری به عدد ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۹۷ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹.۶۵ درصدی این اعضا را نشان می‌دهد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سه سال اخیر به واسطه خدمات گسترده‌ای که برای جامعه هدف داشته به دنبال جذب اعضای جدید و بیمه‌شدگان فعال در بخش‌های مختلف از جمله فعالان در حوزه کشاورزی، مناطق روستایی و عشایری و حتی ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

همچنین آمارهای مربوط به اعضای فعال این صندوق بیمه‌گر نشان می‌دهد که در همین مدت یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر به عنوان اعضای فعال صندوق به شمار می‌روند که البته در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود. ۱۰.۷۹ درصد رشد داشته است.

افزایش حدود ۱۰ درصدی بیمه‌شدگان صندوق

جذب بیمه‌شدگان، توسعه پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات گسترده به جامعه هدف رویکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان محسوب می‌شود تا از این طریق ضمن جذب افراد بیمه شده جدید در راستای پایداری و ماندگاری و جوان ماندن این صندوق برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

سال‌های اخیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با جذب افراد بیمه شده جدید از میان کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر و دیگر گروه‌های هدف سیاست‌گذاری مناسبی را ترسیم کرده تا بتواند مانعی برای ناترازی منابع و مصارف این صندوق داشته باشد.

براساس داده‌های آماری موجود تا پایان فصل بهار تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به ۲ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۹۷ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته ۹.۶۵ درصد افزایش داشته است. این افزایش تعداد بیمه‌شدگان می‌تواند به تأمین منابع پایدار و وصول به موقع حق بیمه کمک کند.

همچنین آمارهای مربوط به بخش بیمه‌شدگان فعال صندوق نیز به یک میلیون و ۸۳۱ هزار و ۶۹۴ نفر با حدود ۱۰.۶۷درصد رشد آماری رسیده که در این زمینه همچنان تلاش برای گسترش خدمات و پوشش بیمه‌ای از سوی این صندوق جوان دنبال می‌شود.

جذب ۱۱ هزار بیمه‌پرداز جدید

رویکرد جذب بیمه‌شدگان جدید به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا مرداد سال ۱۴۰۳ نیز در قالب یک برنامه عملیاتی دنبال شده که آمارهای مربوط به این بخش نیز تحولاتی را در راستای جذب تعداد بیمه‌شدگان و بیمه‌پردازان جدید نسبت به سال گذشته به همراه داشته است.

آمارهای جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نشان می‌دهد که در بخش بیمه‌پردازان جدید نیز رقم ۱۱هزار و ۱۴۷ نفر از میان افراد بیمه‌پرداز جدید به ثبت رسیده است تا این گروه‌ها نیز بتوانند بخش دیگری از منابع موردنیاز این صندوق برای ایفای تعهدات همه‌جانبه را تأمین کنند.

میانگین سن بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی ۳۶ سال است

یکی از شرایط مهم برای بهره‌مندی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشتن ۱۸ تا ۵۰ سال از میان افراد واجد شرایط بیمه شدن در این صندوق از میان جامعه کشاورز، روستایی، عشایر، زنان غیرشاغل و دیگر گروه‌های هدف به شمار می‌رود که همین موضوع نیز نشان از جوان بودن این صندوق دارد.

براساس آخرین داده‌های آماری این صندوق میانگین سن بیمه‌شدگان جدید تا پایان فصل بهار سال جاری به رقم ۳۶.۸ سال رسیده است که این مسئله هم بر جوان بودن این صندوق تأکید داشته و نشان می‌دهد که این صندوق به دنبال جوانی و جذب بیمه‌شدگان با میانگین سنی نسبتا مناسب در راستای تأمین منابع پایدار است.

آمارهای موجود نشانگر این مساله است که در حال حاضر میانگین سن بیمه‌شدگان و فعالان در صندوق بیمه اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییرات جدی داشته به گونه‌ای که متوسط سن افراد تحت پوشش در حال حاضر ۳۶ سال را نشان می‌دهد.

وصول حق بیمه از محل جذب بیمه‌شدگان جدید

یکی از مهمترین منابع درآمدی هر صندوق یا سازمان بازنشستگی وصول حق بیمه از محل بیمه‌پردازی افراد تحت پوشش است که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیز در این مسیر اقدامات موثری را برای جذب بیشتر منابع پایدار دنبال می‌کند که مسیر اصلی به توسعه پوشش بیمه‌ای مرتبط است.

طبق آخرین آمارهای موجود صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، میزان حق بیمه وصول شده در پنج ماهه سال جاری، رقم ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال را نشان می‌دهد که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۳۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۱ درصدی احکام مستمری در صندوق بیمه اجتماعی

همچنیندر این مدت احکام مستمری به ۲۰۶ هزار و ۹۴۵ مورد رسیده که در بخش مستمری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز ۱۱.۸۹ درصد رشد ثبت شده است.

احکام مستمری بازنشستگی پیش از موعد ۴۵ هزار و ۳۲۵ مورد، ازکارافتادگی کلی ۱۱ هزار و ۷۲۵ مورد، مستمری فوت یا بازماندگان ۹۷ هزار و ۷۷۵ پرونده و مستمری پیری یا سالمندی نیز به ۵۲ هزار و ۱۲۰ پرونده رسیده است.

طبق آخرین داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا مردادماه سال ۱۴۰۳ میزان مستمری پرداخت شده از سوی این صندوق به رقم سه هزار و ۱۱۴ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور وضعیت مطلوبی از نظر تأمین منابع و هزینه مصارف دارد که در همین راستا یکی از صندوق‌های جوان به شمار می‌رود.

کد خبر: 73999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =