عضویت بیش از ۱۵۰۰ تعاونی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

«حسین تراکمه» مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از عضویت بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت تعاونی در این صندوق بیمه‌ای خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، تراکمه با اعلام این خبر افزود: مطابق اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، در راستای ریشه‌کن کردن فقر، برآوردن نیازها و تامین شرایط و امکانات در راستای اشتغال‌زایی بیشتر از طریق قراردادن وسایل کار در اختیار افراد محروم از آن در شکل تعاونی از راه وام بدون بهره و روش‌های مشابه، به تشکیل شرکت‌های تعاونی، توجه بیشتری معطوف شده است.

وی همچنین اضافه کرد: مطابق ماده ۲ قانون شرکت‌های تعاونی، این شرکت متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی است که با هدف رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود اقتصادی و اجتماعی از طریق خودیاری متقابل و همکاری طبق اصول مطرح شده در قانون تعاون، تشکیل می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانهای صندوق ادامه داد: شرکت‌های تعاونی نه با هدف کسب سود و بهره‌دهی بیشتر بلکه با هدف کمک به بهبود وضع اقتصادی، رفاه شرکاء و تامین حوائج و نیازمندی های مخصوص آن ها تشکیل می‌شود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای حمایت از تعاونی‌های کشور و شناسایی افراد بدون بیمه اجتماعی تحت پوشش تعاونی‌ها در قراردادی که با شرکت‌ها تعاونی روستایی و عشایری در قالب کارگزاری‌های صندوق در سراسر کشور دارد، اقدام به عضوگیری در قالب تعاونی‌های روستایی و عشایری کرده است.

در این گزارش تعداد بیمه‌شدگان کارگزاری‌های تعاونی صندوق تا پایان مردادماه ۱۴۰۳ تعداد ۹۴۷ هزار و ۴۵۰ نفر است که از این تعداد ۶۸۳ هزار و ۳۱۰ نفر بیمه شده مرد و ۲۶۴ هزار و ۱۴۰ نفر بیمه شده زن را شامل می‌شود.

کد خبر: 73901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =