بیش از ۴۷ درصد از جمعیت همدان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۷۱ هزار نفر از جمعیت استان به عنوان بیمه‌شدگان اصلی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند گفت: ۴۷/۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان همدان، جواد جمور در برنامه رادیویی پرسمان که به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی ضبط شد گفت: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی تکلیف نظام و حاکمیت است که امکان بهره‌مندی آحاد جامعه از بیمه و خدمات آموزشی و بهداشتی را فراهم کند.

وی افزود: بیمه آحاد جامعه در سازمان تامین اجتماعی متبلور است که قریب به ۵۰ درصد جامعه را تحت پوشش خود دارد لذا سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی و حق الناس است و بیت المال‌ نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان ادامه داد: بیمه ریشه‌ای ادبی آن بیم است لذا عاقلانه است که همه مردم خود را نزد یک صندوق بیمه‌ای بیمه کنند و در واقع ریسک خطرات آینده را انتقال دهند و تدبیری برای آینده خود بیاندیشند.

جمور با اشاره به طرح‌های تحولی سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی برای بیمه کردن افراد جامعه گفت: تمامی اعضای خانواده در قالب طرح بیمه خانواده ایرانی می‌توانند خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند که زنان خانه‌دار، پسران و دختران مجرد، دانشجویان و ... از سن ۱۸ سال تا ۵۰ سال می توانند با انتخاب یکی از طرح‌های بیمه‌ای ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد با پرداخت حق بیمه‌های متفاوت برای بیمه کردن خود اقدام کنند تا درآینده از لحاظ تامین درمان و معیشت مشکل نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: این میزان در استان همدان ۴۷/۸ درصد است که درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این میزان را به میانگین کشوری برسانیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان ادامه داد: ۲۷۱ هزار نفر از جمعیت استان به عنوان بیمه‌شدگان اصلی که با احتساب افراد تبعی به بیش از ۸۶۰ هزار نفر بالغ می‌شود از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند لذا برای ارائه خدمات مطلوب به این میزان از مردم استان نیازمند یاری و مساعدت کارفرمایان عزیز هستیم.

وی ضمن تقدیر از کارفرمایان استان که دراین شرایط سخت اقتصادی در حال تولید هستند از آنان درخواست کرد حق بیمه کارکنان خود را به صورت واقعی و قبل از پایان مهلت قانونی به سازمان پرداخت کنند تا ارائه خدمات به بیمه‌شدگان دچار وقفه نشود.

جمور با اشاره به تعهدات کوتاه مدت وبلند مدت بیان کرد: بیش از ۶۷۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران پرداخت شده که جمع هردو تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بوده است. همچنین در استان ۱۳ شعبه ثابت و ۵ شعبه کارگزاری و ۲ شعبه اقماری خدمات سازمان را در سطح استان به بیمه‌شدگان عزیز ارائه می‌کنند و علاوه بر این خدمات حضوری، خدمات غیرحضوری سازمان نیز در قالب ۵۹ خدمت در سامانه‌ها ودرگاه‌های غیرحضوری و الکترونیکی از قبیل سامانه es.tamin.ir و برنامه کاربردی تامین من قابل ارائه هست که بیمه شدگان می‌توانند بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها این خدمات را از این سامانه‌ها دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با توضیح قابلیت‌های سامانه دریافت لیست هوشمند افزود: این سامانه از ابتدای خرداد ماه سالجاری در استان همدان عملیاتی شده که از کارفرمایان تقاضا می‌شود که به سامانه مذکور مراجعه و ضمن دریافت اطلاعات کافی نسبت به پرداخت حق بیمه کارکنان خود سازمان را در ارائه به موقع و بهنگام خدمات یاری دهند.

جمور به عواقب بیمه نکردن کارکنان از سوی کارفرمایان نیز اشاره و بیان کرد: لازم است کارفرمایان نسبت به بیمه کردن کارگران و کارکنان خود از نخستین روز اشتغال با عنوان شغلی شاغل و دستمزد واقعی اقدام کنند تا در آینده با مشکلات عدم بیمه نکردن مواجه نشوند.

کد خبر: 72571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =