پرداخت بیش از ۲۶۸ میلیارد ریال هزینه بستری بیماران سالمند در قم

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۲۶۸ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال برای بستری سالمندان بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان هزینه شده‌ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی محصل با بیان این مطلب افزود: بر اساس طرح حفاظت مالی بیمه‌شده‌ها که از سال ۱۴۰۰ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای ۶۵ سال و بالاتر رایگان است.

وی ادامه داد: در این راستا، از سال ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد یک‌هزار و ۸۸۸ سالمند بالای ۶۵ سال در قالب این طرح به‌صورت رایگان بستری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم بیان کرد: بر این اساس، سال۱۴۰۰، ۶۱۴ پرونده، سال ۱۴۰۱، ۷۱۲ پرونده، سال ۱۴۰۲، ۵۲۳ پرونده و امسال ۳۹ پرونده در بیمارستان تامین اجتماعی قم تشکیل شده‌است.

وی با بیان اینکه بیمه‌شده‌های دارای بیمه تکمیلی و یا تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد در این زمینه استثنا هستند گفت: بر اساس این طرح، بیمه‌شده‌های ۶۵ ساله و بالاتر در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور حتی شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی باشد هم می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفظ شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌ها در مواجهه با هزینه‌های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترس بیمه‌شده‌ها است.

کد خبر: 72536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =