راه‌اندازی بخش زایمان و بانک خون بیمارستان شهید املاکی لنگرود

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود درباره اقدامات مدنظر پس از اخذ پروانه بهره‌برداری این بیمارستان گفت: پیش‌بینی می‌شود این فرایند، در آینده‌ای نزدیک تکمیل شده و در ادامه آن، بخش زایمان و بانک خون نیز آغاز به کار کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید املاکی لنگرود، دکتر عباس عزیزیان در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ماه محرم الحرام و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد این بیمارستان پرداخت.

وی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود در سال گذشته ۷۹ هزار نفر مراجعه کننده داشت که این رقم تنها در ۳ ماه و نیم نخست امسال، به ۳۵ هزار نفر رسیده است که این مساله نشان از روند روبه رشد مراجعان به این بیمارستان دارد.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی کومله، افزود: این مرکز درمانی از استان‌های همجوار نیز مراجعه کننده دارد به طوری که از ابتدای امسال ۳۵ درصد از مراجعان این مرکز را افرادغیر بومی تشکیل دادند.

وی تعداد جراحی‌های انجام شده در اتاق عمل را در سال گذشته ۲۰۰ مورد اعلام و بیان کرد: تنها در سه ماه نخست امسال، ۱۶۵ مورد جراحی انجام شده است که به نوبه خود، استقبال از انجام جراحی‌های غیر اورژانس را در این مرکز درمانی نشان می‌دهد.

عزیزیان همچنین از افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان تامین اجتماعی کومله خبرداد و گفت: تنها در سه ماه نخست امسال ۵۰۰ بیمار در این مرکز بستری شده‌اند که این رقم در کل سال گذشته ۱۹۷ بیمار بوده است.

رئیس بیمارستان شهدای املاکی لنگرود با بیان اینکه آزمایش‌های انجام شده در بخش‌های رادیولوژی و داروخانه به ترتیب رشد ۶۰ و ۴۰ درصدی را تجربه کرده است ادامه داد: بالغ بر ۳۰ هزار از سایر خدمات پاراکلینیکی ارائه‌شده در این مرکز در سه ماه و نیم ابتدای امسال برابر با کل سال ۱۴۰۲ شده است.

وی ضمن ارائه گزارش عملکردها در سایر بخش‌های بیمارستان تامین اجتماعی کومله، از اعلام رضایتمندی مراجعین خبر داد و بیان کرد: آمارهای رشد در بخش‌های مختلف، بیانگر آن است که این بیمارستان به تمام شاخص‌های اهداف اعلامی سازمان همچون درصد رضایتمندی، گردش تخت و ضریب اشغال دست یافته است.

راه‌اندازی بخش چشم‌پزشکی در بیمارستان شهدای املاکی لنگرود

عزیزیان، به حضور ۸ پزشک عمومی و ۵۰ پزشک متخصص در این مرکز اشاره کرد و همچنین پیرامون راه اندازی بخش چشم پزشکی نیز گفت: اگر تجهیزات مربوط به این بخش چشم خریداری، تجهیز و راه اندازی شود، تا پاییز امسال بخش چشم نیز در این بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: خریداری دستگاه‌های فیکو و میکروسکوپ چشمی برای راه‌اندازی در دست اقدام است.

در این نشست همچنین رییس بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی با اشاره به انجام جراحی‌های موفقیت‌آمیز پروتزهای لگن و زانو و جراحی زیبایی بینی در این مرکز، تنها بخش غیر فعال این بیمارستان را بخش زایمان عنوان و بیان کرد: به دلیل نداشتن پروانه بهره برداری امکان ثبت ولادت در سامانه وجود ندارد به همین علت بخش زایمان، با تمام‌تجهیزات آماده به کار، غیرفعال است.

عزیزیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیرامون ایجاد بانک خون در بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود، نیز گفت: اقدامات اولیه و آموزش‌های لازم در این رابطه انجام شده و گام‌های مثبت نیز در این رابطه برداشته شده است اما تحقق این امر نیز منوط به داشتن پروانه بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: وجود بانک خون در هر بیمارستانی به ویژه برای بیماران خاص و صعب العلاج، اورژانسی و بیماران مزمن بسیار ضروری و کمک کننده خواهد بود.

عزیزیان همچنین با توجه به مراجعات غیربومیان از استان‌های همجوار و توریست درمانی، صدور پروانه بهره برداری بیمارستان را از ملزومات خدمات‌رسانی درمانی و جلب اعتماد حداکثری دانست.

وی در ادامه، با بیان اینکه پیش از این ۸۰ درصد از فرایند سلسله مراتب پروانه بهره‌برداری این بیمارستان از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی انجام شده است گفت: سایر پیگیری‌ها نیز به نتایج مطلوبی منجر شده است به طوری که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک پروانه بهرده برداری بیمارستان، دریافت شود.

رئیس بیمارستان شهید املاکی لنگرود بیان کرد: این مرکز درحال حاضر از یک جراح فک و صورت، ۵ متخصص گوش و حلق و بینی، ۲ پزشک عفونی، یک پزشک پوست، ۲ متخصص قلب، ۲پزشک اورتوپد، ۵ جراح عمومی ۳ متخصص اورولوژی، ۲ متخصص طب اورژانس، همچنین از ۲ پزشک متخصص داخلی، ۲ پزشک متخصص زنان، ۹ پزشک بیهوشی و ۳پزشک اطفال بصورت نیمه وقت و متناوب بهره می‌برد.

بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تامین اجتماعی لنگرود که مزین به نام شهید املاکی است دومین بیمارستان تامین اجتماعی گیلان است که از اسفندماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی در شهر کومله لنگرود اغاز به کار کرده است.

کد خبر: 72501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =