۵۴ درصد هرمزگانی‌ها تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان در گفتگویی رادیویی به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: ۵۴درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند و از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی هرمزگان، عباس اکبری در گفتگو با برنامه رادیویی پایش از رادیو خلیج فارس با بیان این مطلب افزود: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق ۱۷ شعبه و پنج کارگزاری به متقاضیان ارائه می‌شود؛‌در حال حاضر ۳۶۰ هزار نفر به عنوان بیمه‌شده اصلی تحت پوشش این سازمان در استان هرمزگان قرار دارند که با افراد تحت تکفل به بیش از ۹۵۵هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۶هزار نفر از بیمه‌شدگان اصلی مرد و ۶۴هزار نفر نیز زنان هستند بیان کرد: در سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان در هرمزگان از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده‌است که در ۱۰ سال گذشته این میزان افزایش، بی‌سابقه است.

اکبری درباره مستمری‌بگیران این سازمان گفت: مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان هستند که در مجموع، ۶۰هزار و ۱۲۵ نفر به عنوان مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین‌اجتماعی هرمزگان قرار دارند.

این مسئول به کارگاه‌های فعال در استان اشاره کرد و افزود: در زمینه کارگاه‌های فعال در استان هرمزگان نیز در حال حاضر ۳۱هزار و ۳۷۳ کارگاه فعال در این استان مشغول به فعالیت هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴ درصدی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در قبال بیمه‌شدگان نیز خود را ملزم به ارائه خدمات و تعهداتی می‌داند که این تعهدات به دو گروه تعهدات کوتاه‌مدت و تعهدات بلندمدت تقسیم می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان ادامه‌داد: تعهدات کوتاه مدت به تعهداتی گفته می‌شود که ممکن است بر اثر موضوعی برای بیمه‌شده ایجاد شود که از جمله این تعهدات می‌توان به کمک هزینه بارداری، هزینه وسایل کمک پزشکی، هدیه ازدواج، هزینه سفر بیمار، غرامت نقص عضو کمک هزینه مراسم ترحیم و غرامت دستمزد ایام بیماری اشاره کرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بابت ۲۴هزار و ۵۶۰پرونده تعهدات کوتاه مدت در استان هرمزگان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد ۴۵ درصدی برخوردار بوده‌ است.

اکبری افزود: در مورد تعهدات بلند مدت که شامل پرداخت مستمری است، در سال ۱۴۰۲ اداره‌کل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان بیش از ۵۶ هزار و ۹۶۰میلیارد ریال مستمری به مستمری‌بگیران پرداخت کرده ‌است که نسبت به سال قبل از آن از رشد ۴۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۳۶۴ پرونده مستمری جدید به تعداد مستمری‌بگیران این سازمان در هرمزگان اضافه شد که ۳۳ درصد از این پرونده‌ها از نوع سخت و زیان‌آور بوده‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان درباره بیمه زنان خانه‌دار نیز بیان کرد: زنان خانه‌دار می‌توانند یکی از سه نوع قرار داد ۱۲درصد، ۱۴درصد و یا ۱۸درصد را برای بیمه خود انتخاب کنند و براساس سن و میزان سابقه‌ای که پرداخت می‌کنند بازنشسته شده و از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.

وی درباره همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران نیز افزود: این موضوع در برنامه هفتم اشاره شده اما هنوز به سازمان به صورت کامل ابلاغ نشده و تنها برای سه ماه ابتدایی سال این موضوع بیان شده‌ بود که این پرداخت صورت گرفته است.

کد خبر: 72437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =