دیدار نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با مدیرکل تامین اجتماعی گیلان

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته تامین اجتماعی با مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دیدار کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این دیدار ضمن تبیین مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته تامین اجتماعی از قبیل دیدار با مقامات و مسئولین، نشست‌های تعاملاتی با مجامع کارفرمایی، تشکل‌های کارگری و کانون‌های بازنشستگی، عیادت از بیماران و دیدار با خانواده‌های شهداء و ایثارگران، بازدید از شرکت‌ها و کارخانجات و دیدار با کارگران و کارفرمایان، تجلیل از پاکبانان شاغل در شهرداری رشت به صورت تصادفی در نخستین ساعات اولین روز این هفته، سخنرانی در نماز جمعه و ... برخی آمار جمعیت تحت پوشش و تعهدات ریالی این حوزه را تشریح کرد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان، با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری افراد تحت پوشش در استان در شهرستان‌های رشت و خمام خدمت دریافت می‌کنند بیان کرد: ۲۵ درصد واحدهای تابعه ما یعنی هفت شعبه از واحدهای ۲۸ گانه استان در حوزه جغرافیایی این دو شهرستان خدمت‌رسانی به جامعه هدف را برعهده دارند .

محمدرضا احمدی سنگری در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی، با اشاره به نقش و جایگاه سازمان تامین اجتماعی در بین مجموعه‌های بیمه گر اجتماعی ، سهم پوشش افزون بر نیمی از جمعیت کشور را نشان از گستردگی و دامنه وسیع اقشار تحت پوشش برشمرده و گفت: این سازمان با ارائه تعهدات متنوع از قبیل مقرری بیمه بیکاری‌، بازنشستگی، غرامت ایام بیماری و خدمات درمانی امنیت اجتماعی فوق العاده‌ای را برای مخاطبان فراهم می‌سازد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین اجتماعی در واقع ایجاد امنیت و اطمینان برای آینده بیمه‌شدگان و همچنین کمک به سلامت افراد تحت پوشش را برعهده دارد این مسئولیت را وظیفه‌ای سنگین، خطیر ،حساس و پر اهمیت دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود این موضوع را از حیث جبران درآمدهای از دست رفته و جلوگیری از فقر و شکل‌گیری دغدغه برای خانواده‌ها در زمان‌هایی همچون پیری، بیکاری و بیماری و ... بسیار مهم دانسته و افزود: در واقع باید اذعان داشت تامین اجتماعی مجموعه‌ای کارآمد در عرصه‌های اجتماعی کشور و تاثیرگذار در زندگی آحاد جامعه است .

احمدی با اشاره به تحولات خوب در سازمان تامین اجتماعی طی سالهای اخیر ، رویکردهای اتخاذی برای بهبود شرایط خدمت رسانی را مثبت ارزیابی کرده و از اقدامات و دستاوردهای حاصل شده ابراز خرسندی و قدردانی کرد .

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز تامین اجتماعی به زحمتکشان این حوزه گفت: بنده به عنوان خادم مردم استان انتظار دارم که تعامل و همکاری لازم با مدیران شرکت‌ها و کارفرمایان برای کمک به عرصه‌های تولیدی صنعتی صورت گیرد و از سوی دیگر نگاه ویژه ای برای تداوم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و بالابردن کیفیت خدمات درمانی صورت پذیرد .

کد خبر: 72410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =