۱۶ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تامین اجتماعی قزوین خریداری شد

مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین از صرف هزینه ۱۶میلیارد تومانی برای خرید دستگاه‌های ضروری و تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تابعه این مدیریت خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین، اورنگ شیخ بگلو با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با داشتن دو بیمارستان رازی و تاکستان و یک پلی‌کلینیک تخصصی و هفت مرکز درمانگاهی در سطح استان و با داشتن حدود ۱۴۰۰ پرسنل به صورت مستقیم به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد گفت: کسب رتبه برتر هموژیلانس و بانک خون بیمارستان رازی، کسب رتبه عالی بیمارستان رازی در مدیریت بحران، کسب رتبه برتر درباره ترویج و توسعه برنامه‌های مرتبط با نماز، کسب رتبه برتر در اجرای الگوهای موفق و کسب رتبه برتر اجرای شاخص‌های جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۲ از توفیقات مهم این مدیریت است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری نسبت به درمان مراجعین گفت: با راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون در کلیه مراکز درمانی در سه ماهه اول سال جاری ۵۸۴۰ بیمار ویزیت شدند که طی این زمان ۱۵۰ مورد در معرض دیابت و ۵۰ مورد فرد دیابتی جدید شناسایی شده و نیز ۱۵۰ مورد فشار خونی شناسایی و ثبت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین با اشاره به اهمیت پیشگیری قبل از درمان ادامه داد: در مراکز درمانی استان غربالگری سرطان روده بزرگ سینه و دهانه رحم و بیماری‌های مادرزادی قلبی نوزادان در حال انجام است که در سه ماهه اول ۱۰ مورد سرطان سینه از حدود دو هزار نفر از افراد سالم و ۶ مورد سرطان روده بزرگ از ۲۲۰۰ نفر شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی ضمن یادآوری خرید دستگاه‌های بزرگ و ضروری و تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تابعه این مدیریت گفت: ۱۶ میلیارد تومان در تجهیزات سرمایه‌ای هزینه شده است و دستگاه‌های مهم از جمله آمبولانس الکتروشوک-پمپ انعقادی- یونیت دندانپزشکی- دستگاه تشخیص‌دهنده گرفتگی عروق حیاتی- دستگاه احیاءکننده ریوی نوزاد- چراغ سیاتیک- آنالایزر- دستگاه ابزار شوی- سیستم سیستوسکوپی ارولوژی و... از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

شیخ بگلو افزود: خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان تاکستان نیز با پرداخت ۲۵ درصد پیش پرداخت در حال پیگیری است و علی الحساب ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال۱۴۰۲ جمعا ۱۸۰۰ پرونده برای زوج‌های نابارور تحت پوشش تامین اجتماعی در استان تشکیل و تاکنون مبلغ ۸ میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است و تا پایان ۹ ماهه سالجاری ۹۰۹ مورد پرداخت مالی جهت پوشش هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج به مبلغ ۵۵میلیارد ریال صورت گرفته است .

کد خبر: 72328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =