بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار و ۷۶۸ متقاضی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سه ماهه اول ۱۴۰۳ در اردبیل سپری کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رحیم یونسی با بیان این مطلب گفت: ۱۳ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۳۶ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در بخش‌های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای اردبیل به متقاضیان ارائه شد.

وی میزان تعهد آموزشی این اداره کل در سال جاری را ۲۱ هزار و ۵۶۱ نفر بیان کرد و افزود: در بخش‌های دولتی در مراکز ثابت شهری ۶ هزار و ۳۸۶ نفر دوره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی ۲۹۶ نفر دوره در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ۶۷۴ نفر دوره در راستای تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه و ۲۹۳ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، در سه ماهه اول سال جاری توسط این اداره کل ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: زندان ۶۱۴ نفر دوره جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۳۸۰ نفر دوره، سکونتگاه‌های غیر رسمی ۲۹۳ نفر دوره و در مجموع ۵ هزار و ۴۸۹ نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های رایگان مهارتی در سه ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: بیش از ۲۴۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف در حال فعالیت هستند.

یونسی تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بخش غیر دولتی را ۳۰ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۳۳ ساعت در طول سال عنوان کرد و افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری ۶۳۷ هزار و ۲۰۴ نفر- ساعت آموزش، معادل ۵ هزار و ۲۷۹ نفر دوره آموزشی در راستای توانمندسازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی زیر نظر این اداره کل، برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر و معتادان اعلام و بیان کرد: در این زمینه نیز به ۱۵۰۰ نفر ساعت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

کد خبر: 72170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =