برگزاری ششمین همایش ایمنی در استان گیلان

ششمین همایش ایمنی با همکاری انجمن صنفی مسئولان ایمنی و حفاظت فنی استان گیلان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سالن همایش آموزش فنی و حرفه ای و با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر روابط کار، رییس اداره بازرسی کار، بازرسان کار، مسئولان ایمنی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سیاوش آقاجانی در این همایش با بیان اینکه همایش امروز ششمین همایش ایمنی در دو سال اخیر است گفت: این همایش ها با رویکردهای مختلف و با جامعه هدف مشخص به منظور همسو کردن افراد با سیاست های ما در حوزه ایمنی برگزار می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ایمنی و بهداشت با هدف پیشگیری از بروز حوادث در همایش‌های ایمنی دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: صدور گواهی صلاحیت در واگذاری امور از مهمترین برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و صلاحیت مسئولان ایمنی و صلاحیت ایمنی پیمانکاران با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش بروز حوادث کار صادر می‌شوند.

آقاجانی بیان کرد: در کنار صدور صلاحیت‌ها موضوعاتی نظیر آموزش، رعایت الزامات و مقررات، پایش، نظارت، پاسخگویی و ایجاد تشکل بخشی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون کار، کارفرما را مسئول اصلی ایمنی کارگاه می داند یادآور شد: کارفرما باید زمینه آموزش ایمنی، تهیه وسایل و لوازم و دیگر موضوعات مرتبط با ایمنی را برای مسئولان ایمنی فراهم کند.

آقاجانی ادامه داد: مسئولان ایمنی نیز باید در هدایت و تصمیم‌سازی، نظارت، نیازسنجی آموزشی، ارزیابی و مدیریت ریسک کارفرما را یاری دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه ارزیابی و مدیریت ریسک به معنی ایمن‌سازی عالمانه و علمی کارگاه است گفت: مسئولان ایمنی باید با برآورد هزینه‌های ایمنی و همچنین تخمین هزینه‌ها پس از وقوع حادثه، کارفرمایان را نسبت به مزیت‌های مادی و معنوی و اعتباری ایمن‌سازی اقناع کنند.

در ادامه این همایش به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد که سیاوش آقاجانی به سوالات حاضرین پاسخ داد.

در پایان از تعدادی از مسئولان ایمنی برتر تقدیر شد.

کد خبر: 72125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =