ارائه روزانه پنج هزار خدمت در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: روزانه پنج هزار نوع خدمت به شکل سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ارائه می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید صدرمنش در این باره گفت: اکنون یک بیمارستان ملکی ۱۱۸ تختخوابی در مرکز خراسان شمالی، دو درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های شیروان و اسفراین و یک درمانگاه عمومی در گرمه و جاجرم به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می دهد.

وی افزود: این سازمان اکنون حدود ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را زیر پوشش دارد.

صدرمنش با اشاره به ارائه خدمات درمانی در نیمه نخست امسال، گفت: یک میلیون و ۸۶۴ خدمت درمانی در این مدت در بخش های درمان مستقیم و غیر مستقیم ثبت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ۱۹۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان در مراکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی ویزیت سرپایی شدند که در واحدهای پاراکلینکی؛ داروخانه، آزمایشگاه، و سایر خدمات بوده است.

وی بیان کرد: ۲۶۰ هزار نفر نیز در بخش‌های مختلف درمانی خدمات دریافت کردند و همچنین ۱۴ هزار نفر نیز از خدمات دندان پزشکی بهره مند شدند.

ساخت درمانگاه سملقان در انتظار زمین

صدرمنش با بیان اینکه ساخت درمانگاه آشخانه در انتظار زمین مناسب است، گفت: برای ساخت این درمانگاه باید در محدوده شهر آشخانه زمینی اختصاص یابد و اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری نداشته باشند، مجوزها باطل خواهد شد.

وی افزود: روند کسب مجوز برای ساخت درمانگاه عمومی طولانی و سخت است و اکنون که با تامین اعتبار ساخت درمانگاه عمومی در سملقان موافقت شده از مسئولان، مردم و نیکوکاران می خواهیم که زمینی مناسب را معرفی و یا اهدا کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: برای ساخت درمانگاه شیروان نیز تایید اولیه صادر و مجوزهای لازم گرفته شده است.

صدرمنش یادآور شد: ساخت درمانگاه شهرستان جاجرم نیز در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع در دستور کار قرار دارد و اینک نقشه این درمانگاه عمومی توسط سازمان بررسی شده است و منتظر شروع اجرای فرایند توسط شرکت آلومینای جاجرم هستیم.

وی ادامه داد: اعتبار ساخت این درمان از محل سفر استانی رییس جمهور در نظر گرفته شده است.

۳۷۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که اکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته اصلی این سازمان هستند و بیش از سایر بیمه‌شدگان نیازمند دریافت خدمات بهداشت و درمان هستند.

کد خبر: 74981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =