۲۳۵ هنرمند صنعتگر کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از در نظر گرفتن سهمیه ۲۳۵ نفری برای برقراری بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، امین کوگانی با اشاره به وقفه ۹ ساله در برقراری بیمه تامین اجتماعی برای هنرمندان صنایع دستی کشور گفت: از حدود یکی دو سال قبل تلاش‌هایی در وزارت میراث فرهنگی برای برقراری مجدد بیمه هنرمندان صنایع دستی صورت گرفت که خوشبختانه اواخر سال گذشته به نتیجه رسید.

وی افزود: براین اساس مقرر شد حدود هشت هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور بیمه تامین اجتماعی شوند که سهم استان کرمانشاه از این میزان حدود ۲۳۵ نفر بود.

معاون صنایع دستی کرمانشاه ادامه داد: لیست هنرمندان صنایع دستی استان که شرایط لازم برای برقراری بیمه تامین اجتماعی داشتند را به کشور اعلام کردیم که مورد تائید قرار گرفتند.

کوگانی با بیان اینکه اولویت بیمه تامین اجتماعی با هنرمندانی است که سابقه بیشتری داشته و سن آنها بین ۴۰ تا ۵۰ سال است گفت: طی حدود یک دهه‌ای که بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی متوقف شده بود، به منظور بهره‌مندی این قشر زحمت کش از مزایای بیمه‌ای، بخشی از آنها تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار گرفتند.

وی افزود: جمعا حدود هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر هستند؛ سهم پرداختی هنرمندان صنایع دستی در هر دو بیمه تامین اجتماعی و روستائیان و عشایر حدود ۳۰ درصد و سهم دولت ۷۰ درصد است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، روند برقراری بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی در سالهای بعدی نیز کماکان تداوم داشته باشد.

در استان کرمانشاه ۲۵ هزار هنرمند صنایع دستی در ۷۰ رشته مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: 71869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =